Právě zmiňovaná města vévodí statikám dlouhodobě. Podle Milaty to souvisí s tím, že je v nich velká koncentrace vozidel, a tudíž rizika vzniku nehody jsou tam mnohem větší než v oblastech s menším počtem aut a nižší hustotou silniční sítě. Opačný konec žebříčku 77 okresů naopak již po řadu let paří motoristům z Vysočiny a východních Čech.
Index škodní frekvence se počítá jako podíl počtu pojistných událostí z povinného ručení způsobených v daném období řidiči z příslušného okresu a počtu vozidel do 3,5 tuny pojištěných v této době v daném okrese. Zní to složitě, nicméně podle Milaty je to matematika poměrně jednoduchá. „Hodnota 11,55 % pro motoristy z Ostravy znamená, že na každých sto pojištěných aut zde za 1. pololetí roku 2013 připadlo více než 11 zaviněných nehod. Naproti tomu u řidičů z okresu Rychnov nad Kněžnou, kteří jezdili v uplynulém pololetí nejbezpečněji, je riziko zavinění nehody téměř pětkrát nižší (2,55 nehody na 100 pojištěných aut)," vysvětlil.
Nejvíce a nejméně bourající řidiči
Pořadí | Okres | Škodní frekvence |
1. | Ostrava | 11,55 % |
2. | Praha | 9,84 % |
3. | Brno | 7,69 % |
4. | Praha-západ | 7,68 % |
7. | Praha-východ | 6,66 % |
27. | Kladno | 5,10 % |
32. | Mělník | 4,88 % |
35. | Mladá Boleslav | 4,83 % |
36. | Nymburk | 4,81 % |
50. | Beroun | 4,16 % |
51. | Benešov | 4,15 % |
57. | Příbram | 3,90 % |
62. | Kolín | 3,73 % |
63. | Kutná Hora | 3,70 % |
69. | Rakovník | 3,37 % |
77. | Rychnov nad Kněžnou | 2,55 % |