Právě zmiňovaná města vévodí statikám dlouhodobě. Podle Milaty to souvisí s tím, že je v nich velká koncentrace vozidel, a tudíž rizika vzniku nehody jsou tam mnohem větší než v oblastech s menším počtem aut a nižší hustotou silniční sítě. Opačný konec žebříčku 77 okresů naopak již po řadu let paří motoristům z Vysočiny a východních Čech.

Index škodní frekvence se počítá jako podíl počtu pojistných událostí z povinného ručení způsobených v daném období řidiči z příslušného okresu a počtu vozidel do 3,5 tuny pojištěných v této době v daném okrese. Zní to složitě, nicméně podle Milaty je to matematika poměrně jednoduchá. „Hodnota 11,55 % pro motoristy z Ostravy znamená, že na každých sto pojištěných aut zde za 1. pololetí roku 2013 připadlo více než 11 zaviněných nehod. Naproti tomu u řidičů z okresu Rychnov nad Kněžnou, kteří jezdili v uplynulém pololetí nejbezpečněji, je riziko zavinění nehody téměř pětkrát nižší (2,55 nehody na 100 pojištěných aut)," vysvětlil.

Nejvíce a nejméně bourající řidiči

Pořadí Okres Škodní frekvence
1. Ostrava 11,55 %
2. Praha 9,84 %
3. Brno 7,69 %
4. Praha-západ 7,68 %
7. Praha-východ 6,66 %
27. Kladno 5,10 %
32. Mělník 4,88 %
35. Mladá Boleslav 4,83 %
36. Nymburk 4,81 %
50. Beroun 4,16 %
51. Benešov 4,15 %
57. Příbram 3,90 %
62. Kolín 3,73 %
63. Kutná Hora 3,70 %
69. Rakovník 3,37 %
77. Rychnov nad Kněžnou 2,55 %