Trička si ale koupili i další lidé, celkem se jich po 399 korunách prodalo 36.000, řekl médiím za pořadatele Milan Čech. Do průvodu se letos podle něj zapojilo 18.500 lidí, což je rokordní počet. Zakoupením trička lze přispět na boj proti nemoci, která během života postihne každou osmou Češku.

Na projekty boje proti rakovině prsu se při předchozích pochodech nasbíralo celkem 76 milionů korun. Letos se pochod konal už potřinácté, z původně plánovaného červnového termínu byl přeložen na dnešek kvůli povodním. Z náměstí se šlo po trase Železná, Havířská, Na Příkopě, 28. října, Národní a poté po nábřeží a náplavce až doŽlutých lázní.

I v letošním roce akci podporuje řada ambasadorek boje proti rakoviněprsu. V čele průvodu tak šly například Jiřina Bohdalová, Simona Stašová, autorka letošní podoby triček Taťána Kovaříková či zpěvačka Tonya Graves. Kromě fialových trik pro ženy vznikla i mužská varianta, v průvodu tak byli i muži v šedých polo tričkách s růžovými proužky.

Cílem charitativní akce je upozornit na rizika choroby, podpořit prevenci a přimět ženy jít na vyšetření. Každoročně lékaři v Česku odhalí nádor prsu asi 6000 ženám a 1600 pacientek u­mírá.

Česko má od roku 2002 program na odhalování rakoviny prsu. Ženám nad 45 let hradí každé dva roky preventivní mamografickou prohlídku zdravotní pojišťovny. Díky programu se tři čtvrtiny případů zjistí v počátečních stadiích a dají se dobře léčit.