Proto dopravní podnik vypsal dvě zakázky. První je veřejná zakázka za 64,5 milionu korun na projektanta visuté dráhy, druhou pak tendr za 1,5 milionu korun na organizátora mezinárodní architektonické soutěže. Ta určí podobu stanic lanovky a pilířů. Vítězové obou zakázek by měli být známí do konce ledna 2022.

Předpokládaná délka nové dráhy bude cca 2,3 km a předpokládané náklady na její výstavbu jsou odhadovány na 2 miliardy korun. Lanová dráha bude mít tři stanice - Podbaba, Troja a Bohnice - a pět podpůrných pilířů.

Veřejnost už mohla vidět i vizualizace lanovky a stanic, ovšem, jak upozorňuje DPP, šlo pouze o pracovní materiály dodané firmou Metroprojekt. "Vizualizace plánované lanovky Podbaba – Troja – Bohnice jsou čistě ilustrační a sloužily pro potřeby technické studie," upozornila mluvčí DPP Aneta Řehková. Jakou tedy bude mít lanovka konečnou podobu, určí až architektonická soutěž.

Ilustrační foto.
Praha je páté nejlepší město na světě pro práci z domova, zjistil průzkum

Od lanovky si město i dopravní podnik slibují lepší propojení Prahy 6 a Prahy 8. „Lanovka z Podbaby do Bohnic je efektivní spojení dvou částí Prahy oddělených Vltavou a příkrým svahem Trojské kotliny,“ řekl náměstek primátora a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr (Praha sobě).

„Lidé z šestky a osmičky se na kvalitní spojení načekali už dost dlouho. Když se dnes potřebujete dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí v Praze 6, musíte autobusem do Kobylis, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak zase nahoru áčkem na Dejvickou. Obě varianty zaberou 40 minut. Lanovkou zkrátíme cestu na 15 minut s cestou k jejím zastávkám. Pražané také nebudou muset zbytečně jezdit přes vytížené centrum,“ doplnil politik.

Václav Parlásek, který pomohl motorkáři po vážné dopravní nehodě.
Cenu Michala Velíška získal mladík, který zachránil motorkáře po nehodě

K prvnímu svezení lanovkou ale povede ještě dlouhá cesta. Kormě hledání projektanta a organizátora architektonické soutěže se nyní chystá i změna územního plánu, která bude hotová příští rok. A minimálně rok až rok a půl potrvá vyjednání dokumentace, která posoudí vliv stavby na životní prostředí.

„Prvním úkolem projektanta bude příprava dokumentace k posouzení vlivu stavby na životní prostředí dle zákona, tzv. EIA, její projednání a získání kladného stanoviska. Až na základě výsledků EIA bude projektant moct vypracovat finální projektovou dokumentaci pro sloučené územní a stavební řízení. Ze zkušeností z jiných projektů vzhledem ke složitosti a komplikované legislativě předpokládáme, že jen tato etapa zabere zhruba rok až rok a půl,“ prohlásil člen představenstva DPP Jan Šurovský.