Podle posledních měření ze čtvrtka 29. října Veletržní ulici v Praze 7 projede denně asi 20.500 aut, před zprovozněním Blanky to bylo zhruba 35 tisíc vozů. V Argentinské v Praze 7 se počet snížil z 50.300 vozů na 38.100. O necelých 12 procent klesl provoz na Nuselském mostě, nyní tudy projede 68.400 aut denně – Nuselský most však TSK nyní opravuje a provoz je tu omezen.
Naopak nárůst zaznamenala Patočkova ulice v Praze 6, kde se počet zvedl proti letošnímu jaru asi o 12 tisíc aut denně na současných 42 tisíc aut. Z povrchových komunikací, na kterých TSK intenzitu dopravy měří, povoz vzrostl také v ulici v Holešovičkách v Praze 8 nebo Jugoslávských partyzánů v Praze 6.
Celkově ale nejvíce vozidel přibylo ve Strahovském tunelu a v tunelu Mrázovka. V obou případech vzrostl o zhruba 19 procent – Strahovským tunelem projede 65.600 aut, Mrázovkou 69.200 aut. Oba tunely navazují na tunel Blanka a jsou příjezdovými, či odjezdovými komunikacemi Blanky.
Výsledky jsou zatím orientační
Tunel Blanka tvoří tři tunely, Bubenečský, Dejvický a Brusnický. Nejvytíženějším z nich je Brusnický, kterým projede denně 64.200 aut, zbylými dvěma to je něco přes 60 tisíc vozů.
Podle TSK je ale brzy na zhodnocení dopadu zprovoznění tunelu na dopravu v Praze. „Veškeré výsledky je třeba brát jako prvotní a pouze orientační, neboť řidiči se teprve seznamují s nabídkou nové dopravní stavby," píše se na webu TSK.
Asi šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Denně projede tunelem asi 70 tisíc vozidel.