Oficiální místa pražského dopravce incident potvrdila. Podle mluvčí DPP Anety Řehkové došlo k závadě v jediném případě. Nestandardní chování prý nemělo vliv na bezpečnostní obvody vozidla. „Vůz správně reagoval na povel maximální provozní brzda, nouzová brzda i záchranná brzda,“ tvrdí Řehková.

„V okamžiku, kdy k tomuto došlo, byl vůz na konečné ve smyčce a byl bez cestujících,“ dodala. Zmiňovaní technici ovšem mimo jiné uvedli, že k podobnému selhání mělo dojít také ve chvíli, kdy v tramvaji byli cestující. Konkrétně na Palackého náměstí. To ale DPP vyloučil.

Tramvaj 14T po inovaci zkvalitní přepravu cestujících.
Výměna sedaček v tramvajích. Dopravní podnik nahradí čalouněné plastovými

Řehková ujistila, že konkrétní vůz byl okamžitě stažen z provozu a podroben důkladné analýze pracovníky DPP i samotného výrobce Škody Transportation. Příčinou byla podle vyjádření DPP i Škody kombinace poruch komunikace vyvolaná závadou v elektronice.

Vůz už opět jezdí 

„Dopravní podnik před opětovným uvedením tramvaje do provozu provedl celodenní zátěžovou zkušební jízdu bez cestujících, která potvrdila, že vozidlo se chová normálně korektně a je způsobilé provozu,“ dodala Řehková. Kvůli události došlo na preventivní prohlídku všech těchto tramvají, které má DPP v provozu. Potvrdil to i výrobce.

Pražský veřejný přepravce koupil celkem šedesát těchto tramvají, drtivá většina ale nejezdí. V srpnu 2014 jejich provoz zakázal Drážní úřad kvůli praskání příčníků rámů podvozků. Od roku 2015 začíná postupná oprava. Aktuálně tak jezdí necelá polovina z tramvají, které DPP v roce 2008 nakoupil. Všechny se mají vrátit do provozu do roku 2020.

Varianty tras tramvají na Václavské náměstí.
Nové trasy tramvají na Václavském náměstí? Veřejnost se může vyjádřit