Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje do konce května zahájit provoz kaskád výtahů do stanice metra Karlovo náměstí, které tam buduje od druhé poloviny roku 2019.

„Probíhají poslední dokončovací práce. Karlovo náměstí tak bude šestačtyřicátou bezbariérovou stanicí pražského metra,“ uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

Rok mimo provoz

V pražském metru je celkem jednašedesát stanic, výtahy tak scházejí v posledních patnácti. Už na přelomu června a července chce DPP začít s jednou z nejnáročnějších modernizačních akcí, týká se stanice metra Jiřího z Poděbrad. Podnik zde vybuduje kaskádu výtahů z nástupiště až do uliční úrovně a vymění stávající eskalátory za nové. Odhadované náklady činí 1,3 miliardy, stanice se na rok uzavře.

close Zprovoznění výtahů ve stanicích metra. Infografika. info Zdroj: Redakce zoom_in Zprovoznění výtahů ve stanicích metra. Infografika. „Pokud začneme na Jiřího z Poděbrad stavět na přelomu června a července, předpokládáme plné zprovoznění výtahů v této stanici do konce roku 2023,“ doplnil Šabík.

Zároveň probíhají práce na projektové dokumentaci modernizace stanic Křižíkova, Flora, Hradčanská nebo Želivského. Stanice Hradčanská je zatím poslední stanicí, na kterou DPP uzavřel smlouvu s vysoutěženým projektantem na bezbariérové zpřístupnění, a to v únoru letošního roku. Projekt dodá Metroprojekt.

Po Jiřího z Poděbrad by další stanicí, ve které začnou práce na bezbariérovém zpřístupnění, měla být některá z trojice stanic Křižíkova, Českomoravská, Flora.

První byl Vyšehrad

Historicky první, alespoň částečně bezbariérově zpřístupněnou stanicí byl Vyšehrad, a to díky instalaci nájezdové rampy ve směru z centra v roce 1986. První osobní výtah vybudoval DPP ve stanici Hlavní nádraží v roce 1992.

Od té doby se postupně budují v dalších stanicích. V současné době jsou všechny nově otevřené úseky metra automaticky bezbariérové.