Nejhorší je situace u přívozu HolKa, který spojuje Holešovice a Karlín. K bezbariérové lodi totiž vede prudké schodiště. Lidé na vozíku téměř nemají šanci se na loď linky P7 dostat. Situaci chce město řešit. Magistrát nyní ve spolupráci s několika městskými organizacemi připravuje studii bezbariérových zpřístupnění k přívozům. Samotné realizace se však lidé dočkají až za několik let.

Přístup k přívozu HolKa bude hotový do dvou let

Nejaktuálnější je řešení přístupu k přívozu HolKa z Karlínské strany, který bude řešen jako první," uvedl mluvčí pražského Institutu plánování a rozvoje Adam Švejda. Hotovo by zde mělo být do dvou let.

„U ostatních přívozů bude termín realizace záležet na navrženém rozsahu a finančních nákladech a u některých bude záležet i na koordinaci s investicemi v navazujících prostorech," dodal.

Bezbariérové budou jen z jedné strany

Horší přístupnost je také u nádraží v Modřanech. „Častým jevem je relativně vysoká bezbariérovost na jedné straně, která však není vyřešena na straně druhé. To platí například pro přívoz mezi Podbabou a Podhořím," popsal Švejda. V takových místech supluje bezbariérový přístup posádka. „Převozník vozíčkáři pomůže až na ponton a následně na loď. Ta už je bezbariérová," popsal Zdeněk Bergman, ředitel Pražských Benátek, jedné z firem, která přívozy provozuje.

Zajistit bezbariérové přístupy je náročné. „Úpravy postupují bohužel pomalu, náklady jsou vysoké, opatření je třeba hodně. Nesmíme zapomínat také na osoby se zrakových a sluchovým postižením," upozornila Dagmar Lanzová z Národní rady osob se zdravotním postižením.

Čtěte také: Libčická náplavka bude oddechovým místem