V Praze se dá natáčet film odehrávající se ve Vídni 18. století, jako tomu bylo u Formanova Amadea, revoluce v Petrohradu nebo Paříž počátku 20. století, jako tomu bylo v Mladém Indiana Jonesovi, nebo současná Paříž, Bratislava, a Berlín v nedávném americkém filmu Eurotrip.

„V Praze se dá natáčet film odehrávající se ve středověku i film z blízké budoucnosti, tak rozmanité zdejší exteriéry jsou,“ říká Monika Krislová z Asociace producentů v audiovizi. Spojení těchto exteriérů s tradicí filmového průmyslu a profesionálního zázemí, dělalo z Prahy jedno z nejatraktiv­nějších míst pro natáčení filmů na světě.

To se však z mnoha důvodů změnilo a dnes se zde kromě reklam a nepříliš významných zahraničních filmů natáčejí hlavně filmy tuzemské. Možná proto se také mění struktura filmaři využívaných lokalit. Vzrůstá přitažlivost zejména Prahy 6, kde se natáčí například na Hanspaulce, kolem hotelu Internacionál, v Bubenči u čističky odpadních vod, na Strahově nebo v Dejvicích. „Naše městská část je pro české filmaře atraktivní také proto, že se jich zde mnoho narodilo a žije,“ říká Martin Šalek, tiskový mluvčí Prahy 6. Jako příklad lze uvést filmy Návrat Idiota, Pelíšky, Pupendo nebo naposled film Líbáš jako bůh od Marie Poledňákové.

Také proto se příjmy Prahy 6 z filmování zvedly z 670 tisíc v roce 2007 na 1,1 miliónu Kč jen za 1. pololetí roku 2008. V rámci rozpočtu městské části to je sice zanedbatelná částka, ale tolik stojí například rekonstrukce dětského hřiště. „Právě jsme ve fázi zvažování, jak problematiku filmování v Praze 6 pojmout, aby z toho měli naši obyvatelé co největší prospěch,“ pokračuje Šalek.