Společné měly všechny tři módní kolekce to, že je navrhli mladí módní návrháři, kteří se svojí tvorbou buď teprve začínají, nebo mají za sebou již více zkušeností, ale stále se snaží hledat novátorské cesty pro svěží vzhled jakékoliv módy.

Na tradiční kombinaci černé a bílé vsadily členky skupiny Zajaty – Lucie Barinová, Kateřina Morongová a Kristina Píchová. Název skupiny, jejíž značka funguje na trhu již několik let, vychází z přesvědčení, že ženy by neměly být „zajaty" módními diktáty či klišé. V případě značky Zajaty nejde o žádná módní klišé ani náhodou a její neotřelé nápady nacházejí ohlas nejen u mladé generace.

Značka Batyskaf-Skafandr je na trhu od roku 2002 a orientuje se na oblast oděvů pro aktivní způsob života. Zakládá si u všech výrobků na dokonalém dílenském zpracování, střihu, provedení a použití převážně českých materiálů a segmentů. Propracovanost detailů zdůrazňuje šéfdesigner Filip Hofmann zejména u spodního prádla, ale prokázal ji u předváděných modelů pro barmany: zatímco modely značky Zajaty se inspirovaly tradicemi první republiky, Skafandr vsadil na zajímavé detaily na celkově spíše rozvernějších modelech.

Laické diváky většinou nejvíce zaujala třetí kolekce vytvořená studentkou VŠUP Annou Mareškovou pod značkou Anno Domini. Jako jediná se nebála větší barevnosti a zvolila si k bílé dokonce kontrastní červenou.

Pozornost poroty však vzbudily především modely značky Batyskaf-Skafandr, u níž její členové ocenili zejména praktičnost a snadnou aplikovatelnost pro běžné sériové oblečení.

Praktičnost a cit pro potřeby dne prokázala i pořadatelská firma Granette a Starorežná Distilleries a.s., která nechala modely vydražit, získanou částku navýšila o sto procent a celou sumu poukázala na konto bariéry. Čtvrteční večer v pavilonu Žofín Garden tak získal další vítaný rozměr.