Odměnou mu byl dlouhý potlesk několika stovek diváků shromážděných kolem pomyslné manéže na dlažbě. "Je to velmi silný a multifunkční stroj, který může svou pružností a ohebností napodobit pohyby člověka. Může se mu velmi dobře přizpůsobit," řekl Boivin. Bagr jako taneční partner má podle francouzského umělce tu výhodu, že svou funkčností a pohyby nepředstavuje pouze jednu konkrétní postavu. "Záleží na představivosti publika. Může se za ním skrývat spousta bytostí nebo věcí," uvedl.

Bagr má své vlastní pocity

Boivin se s bagrem objímal, mazlil, laskal nebo se na něj zlobil. Nechal se hladit lopatou, která je obvykle používána k hrabání, hloubení, přenášení a vysypávání zemin a hornin. Na chvíli se do ní také schoulil, aby evokoval představu, že je to ruka, která povznáší a chrání. Na rameni neobvyklého uměleckého nástroje předvedl působivé akrobatické kreace. "Je to nápad francouzského choreografa, který si bagr zamiloval již v mládí. Je přesvědčen, že umí tancovat a má své pocity. Je to duo, ale výrazným prvkem je také hudba," řekla Marie Kinsky z občanského sdružení Setkávání současného tance, které je spolupořadatelem představení.

Nyní prý umělec zvažuje vytvoření celé opery s bagrem. Obavy ze stroje, který se v některých momentech zuřivě rozjíždí proti tanečníkovi, prudce otáčí nebo náhle brzdí, prý umělec nemá. "Funguje to na bázi důvěry a spolupráce. Žádné nebezpečí tam není," uvedl. Jeho důležitým partnerem je řidič bagru Eric Lamy, skrytý za zrcadlovým sklem stroje. "Je to obdivuhodný výkon. Představení působí humorně a zároveň emotivně," řekla mladá italská turistka. Pražské publikum podle umělce reagovalo velmi živě a spontánně. "Byl to příjemný pocit. Viděl jsem, že emoce k lidem dorazily," řekl.

Dominique Boivin a jeho skupina Beau Geste patří mezi stálice francouzského tanečního světa. V Česku se dnes představila poprvé. Byla založena v roce 1981 a je kolektivem umělců - choreografů. Jejím trvalým sídlem je Val de Reuil u Rouenu. Skupina se prezentuje klasickými tanečními představeními, ale i zvláštními typy přednášek, kabaretních kreací, sólových choreografií a výukových programů.