Příčinou byla závada na elektroinstalaci. Kvůli hořícímu autobusu musel být uzavřen jeden jízdní pruh vNovodvorské ulici. Ačkoli budou výsledky vyšetřování známy nejdříve dnes, dopravní podnik tvrdí, že se jedná o náhodu. Stejně jako u nedělního požáru chladiče další kloubového autobusu č. 200 vKobylisích.

Stav autobusů je přitom denně monitorován řidiči, každé tři dny projdou vozy zevrubnou prohlídkou a každých 15tisíc kilometrů snimi zajedou řidiči na Stanici technické kontroly.

Odboráři dostali argument

Se současnou kontrolou jsou spokojeni odboráři. Podle nich ale nastane časté riziko podobných nehod, pokud dopravce propustí přes 300 zaměstnanců ztechnických úseků, jak mu radí auditoři.

„Dostáváme tak silný argument pro říjnové vyjednávání o tomto propouštění,“ sdělil Deníku předseda autobusových odborů Jiří Čada, podle kterého by se totiž plánovaným propouštěním automechaniků, autoelektrikářů a dalších technických profesí snížila četnost a kvalita údržby autobusů a tím se zvýšilo riziko poruch a zranění cestujících.

Dvořák: musí začít změny

Ředitel DP Martin Dvořák si myslí pravý opak. „Pro mě jsou tyto dvě závady argumentem, že je skutečně potřeba nastartovat změny, že se musí něco udělat,“ řekl Dvořák.

Jednání sodboráři však nebude mít lehké, protože ti jsou vhodnocení posledních závad jednotní. „Budeme požadovat jejich důkladné vyšetření. Vypadá to však, že to skutečně nebyla systémová chyba, ale náhoda. Na technických pozicích není potřeba nic měnit,“ řekl odborový předák Jiří Obitko.

Poslední problémy pražských autobusů

Včera

- Autobus č. 215 - Kamýk

- požár motoru zdůvodu poškození systému elektrické instalace autobusu č. 215 na Lhotce

- bez zranění

 

Neděle

- autobus č. 200 - Kobylisy

- výbuch chladiče kvůli prasklé hadičce bez zranění

- 5 x lehké zranění