Autobusová stanoviště u konečné stanice metra se z 20. století mají posunout do toho nynějšího: jednadvacátého. Hlavní město Praha začalo s opravami mostních konstrukcí nad autobusovými nástupišti, která má zabránit zatékání vody. Po jejich dokončení má na jaře následovat instalace moderního systému nabízejícího on-line informace o aktuálních odjezdech autobusů včetně údaje o zbývajících minutách.

Dvanáct digitálních infopanelů nabídne přehled jak o odjezdech autobusů městské hromadné dopravy a regionálních spojů v systému PID, tak i dálkových autobusů.

„Moderní informační systém najdou cestující jak na odjezdových nástupištích, tak v souhrnné podobě u výstupů z metra,“ slibuje koordinátor úprav terminálu Marek Vetýška z organizace Ropid; Regionálního koordinátora PID. Dojde také na instalaci nového osvětlení autobusových stanovišť a mobiliáře: nejen laviček, ale i odpadkových košů – a také informačních vitrín. Vzniknout má také nový přechod pro chodce mezi oběma nástupištními ostrovy.

Do budoucna se počítá s rozsáhlou revitalizací terminálu, který se má proměnit z autobusového nástupiště na celospolečenské centrum se službami užitečnými jak cestujícím, tak místním obyvatelům žijícím v okolí na Praze 14.

V soutěži na zpracování studie, která navrhne chystané změny, uspělo studio re:architekti, k jehož známým projektům patří například autobusové nádraží v Mnichově Hradišti, revize umístění základní školy, obecního úřadu, hasičské zbrojnice, spolkových prostor a sběrného dvora se zázemím technických služeb v obci Středokluky či plán na úpravu veřejných prostor centra obce Statenice.

Terminál na Černém Mostě, který je významným přestupním uzlem pro Pražany i Středočechy, slouží veřejnosti od roku 1998 – a jeho podoba, někdy neoprávněně označovaná za „přežitek z doby komunismu“, čelí kritice. Za neutěšený označil jeho stav i náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Zatím zde byly vyměněny informační tabule, došlo na natření zábradlí, opravu stropních podhledů a obnovu zastřešení přístupových lávek k autobusovým stanovištím. „Zmizí také legendární krápníky,“ přiblížil Scheinherr souvislosti opravy mostních konstrukcí.