V příštích letech by se to mělo změnit. Nové vedení Prahy oznámilo, že chce celý areál dát do pořádku a určit jasného správce: Technickou správu komunikací. „Problémem je, že se o místo nikdo nestaral celkově. Tomu odpovídá celý stav,“ řekl náměstek primátora zodpovědný za dopravu Adam Scheinherr.

Ten své plány na proměnu nádraží oznámil na svém facebookovém profilu. „Snad ani nebudu komentovat, že ho od roku 2009 nebyl nikdo schopen převzít do správy a začít se o něj starat. TSK nyní na základě velmi důležité schůzky dostalo příkazem terminál převzít a začít připravovat nejen jeho údržbu, ale hlavně postupné opravy a polidštění,“ napsal Scheinherr. TSK zatím situaci nechtěla komentovat, protože jde ještě o čerstvou věc.

Zanedbaná údržba je podle Scheinherra patrná nejen vizuálně, ale například i na stavu některých lávek pro pěší, které vedou přes autobusové nádraží od metra. „Zadali jsme studie, které mají ukázat jejich konstrukční stav. Není vyloučeno, že některé budeme muset uzavřít,“ dodal Scheinherr. Podle něj se má do projektu oprav zapojit i Praha 14, na jejímž území terminál leží.

Podle starosty Prahy 14 Radka Vondry urgují opravu terminálu už osm let, ale neúspěšně. „Teprve současná změna koalice na magistrátu a moje osobní účast a intervence v ní, vede k tomu, že se věci pohnuly,“ řekl Vondra.  Už dříve městská část připravila seznam konkrétních kritických věcí k opravě a přiměla DPP a TSK k alespoň dílčím opravám. i dodal Vondra.

Černý Most slouží nejen jako terminál pro městské a příměstské autobusy, ale také dálkové autobusové spoje, zejména pak směrem do Libereckého a Královéhradeckého kraje, ale i do zahraničí, především pak do Polska.