Plán počítá s vybudováním trolejového vedení ve zhruba 58 % délky trasy, po zbytek budou trolejbusy jezdit na baterie. Jde o další oblast, kde by mělo v Praze dojít k přepnutí z nafty na elektřinu.

Pro napájení se počítá s využitím stávajících měníren Trojská a Letňany. Nově je nutné prověřit vznik nových měníren v lokalitě Střížkov, Toužimská a Černý Most. Součástí projektu elektrifikace linky 201 je také potřebné rozšíření nabíjecích kapacit v garáži Klíčov, které zároveň vytvoří potřebnou rezervu pro možnost pořízení bateriových trolejbusů a elektrobusů pro linky v severovýchodní části Prahy v návaznosti na vznik nabíjecí infrastruktury v oblasti Letňan, Čakovic, Kbel a podobně.

Odhadovaná výše nákladů na projektovou přípravu záměru souhrnně činí zhruba 20 milionů korun, na elektrifikaci linky č. 201 pak asi 600 milionů korun.

Třetina autobusů bude do roku 2030 jezdit na elektřinu

„Linka 201 mezi Nádražím Holešovice a Černým Mostem je celoměstsky významná. Zároveň projíždí rušnou ulicí V Holešovičkách, kde se sníží negativní dopady dieselových autobusů na místní obyvatele z hluku i emisí. Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí a do roku 2030 chceme třetinu autobusů poháněnou elektrickým pohonem,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) již uzavřel se Škodou Electric smlouvu na dodávku 14 elektrobusů. Běží výběrové řízení na 20 velkokapacitních trolejbusů s dynamickým dobíjením pro linku na letiště. „Vypíšeme veřejné zakázky na nákup 140 hybridních autobusů, 15 kloubových trolejbusů a 45 bateriových trolejbusů pro elektrifikaci linek na levém břehu Vltavy. Vedle nákupu nových vozidel připravujeme i nabíjecí infrastrukturu linek 119 a 140,“ dodal Scheinherr.

DPP v současnosti připravuje několik rozvojových projektů elektrifikace autobusových linek. Jedná se o elektrifikaci linek v levobřežní části Prahy (linky č. 119, č. 131, č. 137, č. 176 a č. 191) a v severovýchodní části Prahy (linka č. 140 z Palmovky do Miškovic).

Ve všech zmíněných případech je počítáno s využitím technologie tzv. dynamického nabíjení (In Motion Charging), kdy budou stávající naftové autobusy nahrazeny ekologickými a tiššími bateriovými trolejbusy. Projekt linky č. 140 se nachází již před zahájením, kdy je v současné době připravována veřejná zakázka na výběr zhotovitele stavby.