Jde o první vozy z letošní objednávky celkem 20 midibusů od Solarisu, další mají přijíždět z Bolechowa u Poznaně v týdenních intervalech. „S ohledem na platná omezení v rámci pandemie proběhnou po vzájemné dohodě poslední dokončovací práce ze strany dodavatele již v Praze,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.

Jde zejména o oživení odbavovacího a informačního systému. V Praze tak proběhne i samotná přejímka. První snímky zveřejnil DPP na svém facebookovém profilu.

Midibusy čeká ještě doplnění vnitřních a vnějších informačních a prvků, v příštích týdnech dojde také k proškolení řidičů a dílenského personálu. Vozidla musejí projít i autorizací pro splnění nových standardů Pražské integrované dopravy.

Navýšení kapacity

Nové autobusy začnou jezdit na linkách 101 (Tolstého – Skalka – Zentiva) a 138 (Ústav Akademie věd – Sídliště Spořilov – Skalka – Sídliště Skalka), kde navýší kapacitu oproti stávajícím dvoudveřovým midibusům. K nasazení do pravidelného provozu dojde v prosinci.

Solaris se stal jedním z vítězů soutěže na dodávku celkem 60 midibusů pro DPP. V obou případech jde o rámcové smlouvy. V případě Solarisu jde o kontrakt na až 40 vozů za 5,5 milionu korun za kus, se SOR Libchavy na 20 midibusů SOR BN 9,5 s cenou 5,15 milionu korun za kus.

Nové vozy jsou vybaveny zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasicím systémem v motorovém prostoru. Autobusy kategorie midibus plus jsou v případě DPP premiérou, dosud takový typ dopravce neprovozoval.

Solaris Urbino 10,5 Midibus+
Typ: Urbino 10
Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.
Délka: 10 500 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Počet dveří: 3
Obsaditelnost: 86 osob
Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 692 cm3
Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová