Železničáři sice povolali autobusy zajišťující náhradní kyvadlovou dopravu, avšak jejich počet byl omezený. Zčásti také pomohlo přesměrování cestujících do autobusů na pravidelných linkách číslo 466, 496 a 617.
Problémům se nevyhnuli jak obyvatelé z Mělnicka, kteří jsou zvyklí dojíždět vlakem do práce – především do zaměstnání v Praze, ale také se pohybovat jen lokálně s využitím linky S42 – tak i cestují v dálkové dopravě. Místem totiž také projíždějí rychlíky spojující hlavní město s Roudnicí nad Labem, Ústím nad Labem a Děčínem (a rovněž s Drážďany a Berlínem).
Ranní rychlíkové spoje z Lovosic do Prahy a z Prahy do Děčína i opačným směrem byly odřeknuty; nejelo také několik osobních vlaků. Zprvu se očekávalo, že komplikace potrvají ještě po celé dopoledne, nicméně částečně obnovit provoz se podařilo již po osmé ranní.
Při okraji nelahozeveského nádraží vykolejily na vjezdu do stanice čtyři vozy, které byly řazeny přibližně v prostřední části; zřejmě na výhybce. Nehoda se se podle sdělení mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala obešla bez zranění, ale vyžádala si vyšší hmotné školy. "Celkem 4,5 milionu korun. Pět set tisíc vlak, čtyři miliony trať," upřesnil Martin Drápal s tím, že příčiny nehody zkoumají experti inspekce.
K podobné události došlo ve středu 4. srpna, kdy u Kralup nad Vltavou vykolejil nákladní vlak. Úplná uzavírka tratě trvala 30 hodin, k plnému obnovení provozu došlo až o tři dny později.