„Z původně plánovaného termínu z 27. na 28. července se práce na žádost investora posunuly z důvodu větší bezpečnosti a plynulosti provozu,“ připomněla v sobotu Karolina Niklaschová z Bison & Rose. V červenci Eurovia na svém webu informovala, že nový termín bude „v brzké době specifikován“ po domluvě s investorem, jehož přání firma respektuje.

Informace o dříve plánovaných omezeních ve stejném místě u Mirošovic – ať už kvůli bourání starého mostu, či v souvislosti s původně ohlašovaným termínem montáže nosníků – byly zveřejněny s větším předstihem.

Uzavírky budou obousměrné

Aktuální omezení spjatá s montáží nosníků pro budovaný most přes dálnici se týkají noci se soboty 10. na neděli 11. srpna. „Dálnice bude obousměrně uzavírána v době, kdy speciální jeřáb bude osazovat nosník. Následně bude provoz obnoven, nachystán další nosník – a opět bude provoz zastaven,“ upřesnila mluvčí Štočková, co se má opakovat celkem šestkrát. Uzavírek dálnice však bude celkem deset; ty další si vyžádají související práce, jako například osazení bednění.

Krátkodobé uzavírky dálnice v obou směrech jsou naplánovány na dobu mezi 22. hodinou a osmou ranní. Samotné uzavírání dálnice budou usměrňovat policisté; objízdná trasa vyznačena není a řidiči musí počítat se zdržením. Již od sobotní 18. hodiny bude provoz v úseku mezi dálničními kilometry 21,995 a 22,335 usměrněn v režimu 1+1 jízdní pruh. V neděli ráno se má obnovit jízda v režimu 2+2 jízdní pruhy.

Na modernizacích v „horoměřickém úseku“ dlouhém 7,646 kilometru se má pracovat do roku 2021. Firma Eurovia CS připomněla, že na této trase se nachází šest mostů (z toho pět dálničních a jeden nadjezd). Dálniční most Šmejkalka k této zakázce nepatří; je Ředitelstvím silnic a dálnic veden jako samostatná zakázka.