Podle úřadu Praha rozšířila původní zakázku o stavební práce spočívající v realizaci nového Trojského mostu, a to bez použití jakéhokoli druhu zadávacího řízení, které stanoví zákon. Tím vyloučila soutěž mezi firmami. Předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj v březnu 2017 k rozhodnutí řekl, že byl postaven úplně jiný most, který neodpovídal původnímu návrhu vizuálně ani cenově. Původní cena měla být asi 500 milionů korun, nový stál téměř o miliardu víc.

Uložená jedenáctimilionová pokuta je jedna z nejvyšších, které kdy ÚOHS za pochybení u některé ze zakázek uložil. Poté, co její výši ve druhé instanci potvrdil předseda úřadu, musela ji Praha zaplatit, podaná žaloba neměla odkladný účinek. Proti rozhodnutí soudu může kterákoliv ze stran podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu.

Trojský most.
Praha má zaplatit 11 milionů za chyby v tendru na Trojský most

Už rada hlavního města pod vedením Tomáše Hudečka (nyní nestraník, v klubu TOP 09) tvrdila, že firma Metrostav staví jiný most, než který byl vyprojektován. Nemůže jí proto proplatit faktury. A z toho důvodu také hlavní město vyvolalo arbitráž. Arbitrážní soud rozhodl, že Praha má Metrostavu požadovanou částku zaplatit.

Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být původně zprovozněn v roce 2011. Projekt se prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o miliardové částky.

Setkání s primátorem Zdeňkem Hřibem
Ať se tunelový komplex jmenuje Pavel nebo Václav, žertoval primátor Hřib