Praha předloží seznam prací za asi 40 milionů korun, které jsou nutné k dokončení stavby. Z dřívějšího rozhodnutí soudu vyplynula Praze povinnost zaplatit Metrostavu dohromady čtyři miliardy korun, Metrostavu pak povinnost dokončit Blanku do konce září.

Termín zprovoznění klíčové dopravní stavby ale zatím stále není znám. Zásadní bude, jak dlouho potrvají instalace technologií nezbytných pro provoz tunelu.

Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura 
v čele s primátorem Pavlem Bémem, měla původně stát zhruba o deset miliard méně 
a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní Praha mluví o říjnu.

Opozice ale i tento termín zpochybňuje. Náklady na stavbu se postupně vyšplhaly až na zhruba 36 miliard korun. Praha rovněž chystá další arbitráž se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).

Soud proběhl už i v dubnu

Soud už v minulosti, konkrétně v letošním dubnu, po několika týdnech sporů stavařům uložil povinnost do pěti měsíců dokončit stavbu a Praze povinnost za práce zaplatit čtyři miliardy korun. Spor se dostal k arbitrům poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil.

Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Cena tunelu se totiž v průběhu stavby navýšila o vícepráce za miliardy. Praha do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné. Soud ale nakonec potvrdil platnost smluv.

Dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem, měla původně stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, později se mluvilo i o září, z čehož rovněž sešlo.