Na lavici obžalovaných usedli dva lidé. Jsou jimi mostař Jan Stráský, který lávku v roce 1984 projektoval a někdejší šéf oddělení mostů Technické správy komunikací Antonín Semecký.

Stavba trojské lávky pokračovala 10. srpna 2020 v Praze.
Trojská lávka už má nosné ocelové konstrukce. Teď je na řadě zábradlí

Oba muži již dříve proti obvinění protestovali a proti zahájení trestního stíhání podali stížnost. K pádu přemostění, které spojovalo Troju a Císařský ostrov, došlo 2. prosince 2017. Při neštěstí byli těžce zraněni čtyři lidé.

Praha chce miliony

Podle obžaloby nevykonával Stráský řádně autorský dozor při stavbě, což vedlo k nekvalitnímu provedení. S tím ale mostař zásadně nesouhlasí.

„Myslím si, že obžaloba není založena na faktech,“ prohlásil. Podle něj došlo k tragédii proto, že „byla použita posypová sůl, byla zahájena koroze. Pak přišly nevhodné opravy, povodeň tomu nepřidala a nešťastná oprava v roce 2012,“ řekl.

Trojská lávka v Praze má mostovku.
Trojská lávka má mostovku. Dostali jsme se do vzrušující fáze stavby, řekl radní

Semecký pak podle obžaloby věděl o havarijním stavu lávky. To ale někdejší úředník odmítl. Zkoušky podle něj žádné odchylky nezjistily.

Praha po mužích žádá odškodnění 8,2 milionu korun, které vynaložila na odstranění zřícené konstrukce.

Stavba Trojské lávky je v plném proudu.
Trojská lávka má hotové pilíře. Povrch bude ze speciálního dřeva