EMS proto požaduje kromě peněz za licence i žalovanou částku. Vedení města tvrzení o neoprávněném obohacení odmítá. Jednání bude pokračovat 18. června.

Soudce Tomáš Novosad ve čtvrtek četl ze smluv mezi Prahou a EMS a rovněž materiál, který dokládá, že firmě EMS opencard patří a tento software vytvořila – dokument si vyžádal loni v prosinci soud. Firma EMS dodala prohlášení technika, který systém vyvíjel.

To ale soudci nestačilo. „Ze spisu vyplynulo, že je třeba vyslechnout osobu, která jej sepsala. Bude předvolán a vyslechnu jej," řekl soudce.

Firma EMS trvá na svém stanovisku. „Soudní spory jsou důsledkem nečinnosti vedení města," řekl mluvčí EMS Martin Opatrný.

Spor začal městský soud projednávat v prosinci loňského roku, další stání mělo být letos v únoru. Soudce Novosad jednání odročil a dal oběma stranám prostor, aby spor vyřešily mimosoudní cestou, to se ale nestalo. Při čtvrtečním jednání to potvrdili právní zástupci obou stran.

Řada problematických smluv

Karta opencard, která slouží především jako tramvajenka, pochází z éry někdejšího primátora Pavla Béma (ODS) a je spojena s řadou problematických smluv. Vedení města se s nimi neúspěšně snaží vyrovnat už řadu měsíců. Projekt stál doposud 1,35 miliardy korun. Původně kartu vlastnila firma Haguess, od ní ji pak získala EMS.

Projektem opencard už se zabývali i trestní soudci. Pětici magistrátních úředníků loni v únoru kvůli opencard nepravomocně uložili podmíněné tresty, a to za údajné zvýhodnění firmy Haguess v projektu. Za prodloužení jedné ze smluv, na níž bylo pokračování opencard závislé, čelí obžalobě deset bývalých i stávajících radních za ODS a TOP 09.

Praha původně chtěla k problematickému projektu získat od eMoneyServices majetková práva a provozovat jej sama. Firma ale žádala 500 milionů korun, což bylo pro hlavní město nepřijatelné.