„Směřujeme k tomu nejrychlejšímu dokončení tunelu Blanku," řekl v pátek Pražskému deníku primátor Tomáš Hudeček. „Jsme v poločase, ale jsme spokojeni. Naplnilo mě to optimismem, že naše zbožné přání, aby auta Blankou začala jezdit koncem léta, je dosažitelné," věří pražský primátor.

O čem přesně soud včera rozhodnul? „Je to rozhodnutí o těch několika desítkách milionů korun, které už jsou na stavbu připraveny. Metrostav teď má do 60 dnů začít stavět," přiblížil Hudeček.

„Není to rozhodnutí o platnosti či neplatnosti smlouvy a s tím souvisejícím dostavění Blanky, ta by teprve měla přijít," doplnil Tomáš Hudeček. Arbitrážní soud se má znovu sejít 10. března. A tou dobou už by podle primátora mohlo být úplně jasno.

Metrostav: O smlouvách je rozhodnuto

Jiný pohled na věc má mluvčí Metrostavu František Polák. Podle něho už je v té nejpodstatnější otázce - tedy zda jsou smlouvy na výstavbu tunelového komplexu platné - dokonce hotovo.

„Rozhodčí soud dnešního dne rozhodl, že smlouva o dílo na dodávku tunelového komplexu Blanka je platná. Zároveň uložil Metrostavu pokračovat v pracích na vybraných objektech stavby v rozsahu cca 40 milionů Kč a jednání odročil na 10. března," sdělil v prohlášení mluvčí Metrostavu.

„Není to jen o soudu, čekají nás ještě nějaká zasedání rady a zastupitelstva," popisuje pražský primátor. Věří prý ale, že všechno půjde rychle.

22 milionů korun za právníky

Blanka, která vyjde Prahu zhruba na 36 miliard korun, měla původně sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní se mluví o konci léta. Za právní služby kvůli sporu Praha údajně zaplatí přes 22 milionů korun.

Opoziční ODS ale tvrdí, že Prahu nakonec mohou soudní tahanice a náklady spojené se zastavením stavby vyjdou na 100 milionů. Po současném vedení města budou prý zastupitelé za ODS požadovat náhrady.

„Kdyby po mě chtěla ODS požadovat nějaké ušlé peníze za zastavení stavby a tento soudní spor, pak já bych po nich musel požadovat peníze za prodražení stavby. Šest miliard korun je podle mě dost alarmující číslo," oponuje Tomáš Hudeček.

„Netvrdím, že mám radost, že se to dále prodražuje. Ale vzhledem k tomu, kolik už nás tunel stál, je toto skutečně to minimum, co můžeme udělat, aby byla stavba právně v pořádku," věří primátor.