Vše začalo pět minut po 14. hodině v Holešovicích, kde si hlídka pohotovostní motorizované jednotky všimla muže na motocyklu, který je po policisty známou postavou. Členové hlídky o něm věděli, že by měl mít vysloven zákaz řízení motorových vozidel , a tak se rozhodli situaci prověřit. Snaha provést silniční kontrolu se však vyvinula podobně jako v předchozích případech, uvedl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie: dotyčný začal ujíždět. „Pokyny k zastavení nerespektoval a chtěl zmizet,“ uvedl Hulan.

Přišla mohutná rána 

Uprchlík se vydal směrem k centru: hnal se Argentinskou ulicí před Hlávkův most až do Těšnovského tunelu. Tam už čekala další hlídka pohotovostní motorizované jednotky, která v tunelové troubě směrem k Sokolovské ulici zatarasila cestu služebním vozem.

To, co následovalo, však nebylo brzdění se zastavením. Přišla mohutná rána. Do zátarasu motocykl najel v plné rychlosti. Záchranáři pak z tunelu odváželi hned tři pacienty. Motocyklistu, který utrpěl mnohočetná zranění, předávali na oddělení ARO vinohradské nemocnice; policisty odvezli do nemocnice v Motole.

Příčiny havárie prošetřují policisté 

Následně se ukázalo, že původní domněnka členů policejní hlídky byla správná. Opravdu se jednalo o motorkáře bez papírů, který má bohaté zkušenosti se zákazy řízení. „Dva už má takzvaně za sebou, třetí by mu měl končit letos v říjnu – a na něj navazuje čtvrtý s platností od října až do roku 2019,“ uvedl Hulan.
Připomněl současně, že příčiny havárie a míru zavinění prošetřují policisté oddělení dopravních nehod. Předmětem samostatného prošetřování je však také počínání policistů. V podobných případech je obvyklé, že okolnosti zákroku zasahujících policistů zkoumá odbor vnitřní kontroly. V souvislosti s vyústěním honičky již Deník zaznamenal laický údiv nad tím, že auto jako zátaras policisté použili právě v silničním tunelu.