Společnost Uber před několika týdny poslala magistrátu dopis, že chce s městem spolupracovat. Praha o možní spolupráci zatím nerozhodla.

Řidiči a zákazníci Uberu se spolu spojují a domlouvají na odvozu prostřednictvím mobilní aplikace firmy. Řidiči ale nejsou zaměstnanci Uberu. Platba za cestu se vypočítává také pomocí aplikace a hradí se platební kartou. „Provedli jsme celkem 17 kontrol. Ve všech případech bylo zjištěno porušení zákona o silniční dopravě i zákona o cenách," řekl Bureš. 

Sedm jízd provedli magistrátní úředníci prostřednictvím aplikace Uber-black, zbylé prostřednictvím Uber-pop. Mezi prohřešky je například to, že vozidla neměla vyvěšeny ceníky, což odporuje zákonu o cenách. „Konstrukce ceny je v rozporu s nařízením hlavního města," řekl Bureš. Uber prý dodržuje nástupní sazbu i výši ceny za kilometr, ale nikoliv částku za čekání.

V případě zákona o silniční dopravě jej porušovali řidiči tím, že sice měli všechny potřebné doklady, avšak vozidlo neměli označeno tak, jak vyžaduje zákon.

Pokuty za desítky tisíc korun

V rámci postihů nyní magistrát všechny přestupky řeší s konkrétními přepravci. Ve dvou případech už úřad rozhodl a udělil pokutu 50 tisíc korun. Oba řidiči se odvolali a ministerstvo dopravy ji snížilo na 20 tisíc korun. Pokuty za řidiče platí podle Bureše společnost Uber.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Uber před několika týdny nabídl Praze pomoc. Město ji zatím odmítá. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.

V lednu na protest proti postoji města zablokovali taxikáři magistrálu. Řidiči taxi protestovali také loni v létě, nelíbilo se jim magistrátem zamýšlené přezkušování z místopisu a cizího jazyku.

Čtěte také: Uber nabídl Praze pomoc při řešení problémů taxislužby