Když se chovatel hadů dožadoval dalších 50 Euro za přesnou lokaci hadů, odmítl ji už zájemce zaplatit. Od toho okamžiku s kupujícím přestal údajný prodejce komunikovat.
Obdobný případ se stal před rokem jednadvacetiletému muži z Prahy, který zareagoval na inzerát nabízející prodej jezevčíka prostřednictvím internetového portálu pro chovatele. Komunikace s prodávajícím začala prostřednictvím emailu zcela standardně. Chovatel v komunikaci upozorňoval zájemce, že je pro něj velmi důležité, aby šel pes do dobrého prostředí a k hodným lidem. Inzerát i komunikace byla z počátku důvěryhodná a zcela bezproblémová.
„V dalším emailu muž uvedl, že má chov v Itálii a pes mu bude doručen letecky na pražské letiště, kde si ho musí vyzvednout. Peníze za prodej zvířete měl dle dohody zaplatit až při převzetí psa na letišti, s čímž souhlasil. V průběhu domluvené přepravy jej však několikrát informovala letištní přepravní společnost, že došlo k několika problémům. Jako první přepravce požadoval zaplacení vratné zálohy za klimatizovaný přepravní box. Dále přepravce v rámci další emailové komunikace trval na uhrazení očkování, krmení psa a další zálohy na pojištění přepravy zvířete. Veškeré poplatky následně zájemce uhradil převodem na uvedený účet. Přepravní společnost po něm však požadovala další platby, které jim poškozený již odmítl zaplatit," řekla k případu tisková mluvčí Eva Kropáčová.
V ten moment přestal prodávající a údajná přepravní společnost s mužem komunikovat. Kupující bohužel až po odeslání všech peněz zjistil, že se stal terčem podvodu.
Na základě provedeného šetření policie zjistila, že peníze odešli na blíže nezjištěný účet v Kamerunu, stejně tak jako v mnoha jiných podvodech páchaných na internetu.
Celková škoda, která vznikla poškozenému na odeslaných údajných poplatcích, se vyšplhala na více než sto tisíc korun.
V obou dvou případech policie zahájila úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu podvod, kdy pachateli v případě dopadení a odsouzení hrozí trest odnětí svobody v délce až na dvou let.