Jednadvacetiletý muž z Prahy narazil na inzerát nabízející prodej jezevčíka na internetovém portálu pro chovatele. Když se s údajným chovatelem spojil prostřednictvím e-mailu, nepůsobilo nejprve podle policie nic podezřele.

„Inzerát i komunikace byla z počátku důvěryhodná a zcela bezproblémová,“ uvedla mluvčí.

On-line nákupy
Zloději líčí pasti. Zneužívají prémiové SMS a touží po platebních kartách obětí

Podvodník pak kupci napsal, že má chov v Itálii a pes bude doručen letecky. Peníze za prodej zvířete měl podle dohody kupující zaplatit až při převzetí psa na pražském letišti. Potom ale podvedeného několikrát informovala údajná letištní přepravní společnost, že se objevily problémy.

Poplatky za box i očkování 

„Jako první přepravce požadoval zaplacení vratné zálohy za klimatizovaný přepravní box. Dále přepravce v rámci další e-mailové komunikace trval na uhrazení očkování, krmení psa a dalších záloh na pojištění přepravy zvířete,“ popsala situaci Kropáčová.

Vishing je založen na podvodných telefonátech, termín vychází z anglických slov voice a phishing.
Množí se telefonáty od falešných bankéřů. Lidé mohou přijít o statisíce

Zájemce o jezevčíka veškeré požadované poplatky hradil převodem na účet, až se nakonec částka za všechny platby vyšplhala přes 100 tisíc korun. Když pak podvodníci požadovali další platby, odmítl poškozený dál platit. „V ten okamžik přestal prodávající a údajná přepravní společnost s mužem komunikovat,“ doplnila mluvčí policie.

Policisté následně zjistili, že peníze končily na blíže nezjištěném účtu v Kamerunu. V případu bylo zahájeno trestní řízení pro podezření z podvodu.