Metrostav tvrdí, že kvůli pozdnímu předání musel prodloužit bankovní záruku. Firma poukazuje také na mzdové nároky pracovníků, kteří měli být na stavbu nasazeni.

Podle ŘSD je obchvat Kolína ukončená a vyfakturovaná zakázka a Metrostav si pouze nárokuje další plnění. Ředitelství dříve uvedlo, že nepředpokládá, že by se stavební firma v tomto sporu domohla dalších peněz.

Firma musela provést sanační práce 

Stavba obchvatu, který z Kolína odvedl těžkou nákladní dopravu, začala v březnu 2009. Osmikilo­metrový úsek silnice, který vyšel na více než dvě miliardy korun, byl zprovozněn o tři roky později.

Práce na přeložce s 12 mosty, které spolufinancovala Evropská unie, se zdržely kvůli výkupu pozemků, budování obchvatu zkomplikovaly také problémy s podložím. Stavebníci museli provést rozsáhlejší sanační práce, než původně předpokládali, a obchvat se kvůli tomu podle dřívějších informací ŘSD prodražil přibližně o 40 milionů korun.

Čtěte také: Státní zastupitelství podalo obžalobu v kauze vraždy v tramvaji