Krabičky i lahvičky sice byly označeny logy nerůznějších světových značek – celníci ovšem zjistili, že v tomto případě se naplnilo úsloví „navrch huj, uvnitř fuj". Ano; obsah neodpovídal produkci předních výrobců kosmetiky.

„Vůně parfémů byla značně zavádějící," poznamenala Kurková. Jasným signálem, že nejde o originály, ale o nelegální napodobeniny, byly i chybějící originální visačky – a etikety označující název parfému se mnohdy neshodovaly s označením ochranné známky.

Falzifikáty se „tvářily" jako slavné značky 

Už způsob, jakým byly na podlaze plechové haly naskládány papírové krabice vyrobené z materiálu nevalné kvality, ostatně hovořil za vše. Kdyby se jednalo o originály, jejich hodnota by se blížila 90 milionům korun – a s takovým zbožím by každý obchodník dozajista zacházel úplně jinak; podstatně šetrněji.

Falzifikáty se přitom vydávaly za noblesní zboží – a balení s logy jako Dior, Gucci, Chanel, Calvin Klein, Hugo Boss, Cartier či třeba Paco Rabbane by jistě třeba právě pod vánočním stromečkem mohla na obdarované udělat dojem.

Parfémy měly nekvalitní obsah

Na leckoho ovšem zřejmě jen do prvního použití – padělky totiž byly zjevně vyrobeny takzvaně „pro oko", ale nikoliv také pro nos. Okolnosti nakládání s „replikami" zůstávají v šetření; celníci také spolupracují s majiteli ochranných známek.

Čtěte také: Stavebnice nechají celníci zlikvidovat