„První zásilky doručené prostřednictvím nových hybridních dodávek již obdrželi obyvatelé Prahy," tvrdí Lidinská. S dodatkem, že problém s krátkým dojezdem na elektrický pohon řeší teleskopické zařízení na odběr elektřiny, umožňující dodávkám využívat energii z trolejového vedení tramvají. Nechybí ani vyjádření skutečné manažerky dané přepravní firmy, vychvalující údajné výhody zvoleného řešení. A po Praze prý budou následovat Pardubice, Jihlava, Brno, Ostrava a Ústí nad Labem…

Pro aprílové špásy neplatí zákony fyziky 

Evidentní žert sotva koho přesvědčí. Schválně – co vás napadne dřív? Že by to byl naprostý nesmysl, aby se mezi tramvajemi pletly dodávky? Nebo že není možné, aby si auta brala energii z tramvajových trolejí, protože v nich jaksi chybí ještě jeden drát? Či snad něco o tom, že po nedávném vyhlašování smogových situací je žertování na tohle téma možná až příliš černým humorem?

Pro aprílové špásy ovšem neplatí ani pravidla silničního provozu, ani zákony fyziky. A jak se na informace o svém údajném zapojení do aktivit, které s jeho činností nemají ni společného, dívá vedení dopravního podniku? Odpověď na otázku, zda se firma cítí poškozena, Deník od mluvčího společnosti Jiřího Šnábla nezískal.

To, co zní na pohled vysloveně aprílově, ovšem může mít ke skutečnosti blíž, než by leckdo předpokládal. V rámci zkoušek elektrobusů pro pražskou městskou dopravu už se testoval i model s nočním nabíjením v garážích, který je při stání na konečné opravdu schopen dobíjení i ze speciální troleje.