DPP tak může přenechat nevyužité reklamní plochy na 300 autobusech MHD výherci výběrového řízení z letošního ledna. „Rozhodnutí Městského soudu v Praze jednoznačně vítáme. Je důkazem, že naše dlouhodobá snaha o transparentnější provozování reklamy v prostorách DPP se vyplácí," uvedl generální ředitel podniku Martin Gillar.

„Soudní rozhodnutí je pro nás jasným signálem, že můžeme vypisovat výběrová řízení na pronájem volných reklamních ploch, neplatí tak tvrzení Rencaru o exkluzivitě," doplnil. Na základě lednového tendru získá dopravní podnik za půlroční pronájem reklamních ploch na 300 autobusech víc než tři miliony korun.
Spory kvůli reklamám na majetku dopravního podniku verdikt soudu neukončíZa své vítězství vydávají rozhodnutí soudu obě strany: pražský dopravní podnik i společnost Rencar, která dlouhodobě provozuje reklamní plochy na majetku dopravního podniku. Poslední dobou jsou jejich vztahy vejmi napjaté; do té míry, že musí zasahovat soudy.
Městský soud v Praze nově zrušil dvě předběžná opatření bránící nájmu volných reklamních ploch, jejichž přijetí prosadila firma Rencar. Aneta Řehková z dopravního podniku to v pátek prezentovala jako důležité vítězství. „Dopravní podnik tak může přenechat nevyužité reklamní plochy na 300 autobusech městské hromadné dopravy výherci výběrového řízení z letošního ledna," konstatovala. Vítěz výběrového řízení nabídl za půlroční pronájem reklamních ploch přes tři miliony korun.
Generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar vnímá soudní rozhodnutí jednoznačně: je signálem, že firma může vypisovat výběrová řízení na pronájem volných reklamních ploch. „Neplatí tedy tvrzení Rencaru o exkluzivitě," poznamenal.
Šéfovi Rencaru Pavlu Slabému se sice zrušení předběžných opatření nezamlouvá, přesto však rozhodnutí soudu hodnotí jako vlastní vítězství. Klíčové je pro něho zdůvodnění, že potřeba zásahu soudu není zcela naléhavá, když obě firmy spolupracují podle existující vzájemné smlouvy. Právě její platnost vedení dopravního podniku odmítá. S odkazem na verdikt Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže tvrdí, že smlouva s Rencarem je neplatná už od roku 1997 – a už téměř 20 let tak městská firma pronajímá Rencaru majetek za stovky milionů korun protiprávně.
To, že ve sporu jde hlavně o peníze, potvrzují i páteční slova šéfa marketingového odboru dopravního podniku Josefa Voltra právě k reklamám na autobusech. „S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 Kč za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré a navíc podle našeho názoru neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 Kč za jeden reklamní nosič ročně," uvedl Voltr. Rencar naopak již v minulosti oznámil, že dopravnímu podniku platí lepší ceny, než je v branži zvykem. Uvedl to mediální zástupce firmy Michal Štefl.
