O tom, zda vypíše DPP nový tendr, rozhodne vedení firmy do konce ledna, podnik totiž zvažuje, že bude centra provozovat sám. Hodnota původní čtyřleté zakázky byla 170 milionů korun. Informoval o tom generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

„Výběrové řízení, které na tuto činnost bylo vypsáno, nedopadlo šťastně. Mezi přihlášenými byla jedna jediná firma. Tudíž podle zákona jsme museli postupovat tak, že jsme obálku ani nerozlepili a soutěž jsme zrušili. Z toho plyne, že velmi brzy budeme muset rozhodnout o dalším postupu," řekl Ďuriš. Rozhodnutí má padnout nejpozději do konce ledna.

Podle Ďuriše má dopravce dvě možnosti. První je, že se rozhodne vypsat nový tendr. V tu chvíli bude muset na dobu, než vybere vítěze, prodloužit smlouvu se současným provozovatelem center, tedy firmou Cross Point. Smlouva s Cross Pointem vyprší koncem února. Druhou možností je, že si bude DPP prodej jízdenek či vydávání průkazek zajišťovat sám.

Rozhodne se na základě analýzy

V tuto chvíli si dopravce nechává zpracovat analýzu, na jejímž základě se rozhodne, které řešení zvolí. V rámci prodejních míst ve vestibulech metra si mohou cestující koupit papírové jízdenky i časové kupony, zajistit průkazky a odevzdávají tu žádostí o vystavení opencard a kartu si rovněž nabíjejí.

Případem předchozí smlouvy se zabývá policie. Zakázka podle ní byla zmanipulována ve prospěch firmy Cross Point. Kriminalisté kvůli tomu stíhají čtyři lidi, mimo jiné exředitele DPP Martina Dvořáka a jednatele Cross Point Pavla Švarce. Čelí obvinění z porušení povinnosti při správě cizího majetku a z pletich při veřejné soutěži a veřejné dražbě, za což hrozí až osmileté vězení. Oba jakékoli provinění popírají.