O rozhodnutí Městského soudu v Praze informoval jako první server ČT24. Následně tuto zprávu potvrdila další média. Agentura ČTK odkazuje na mluvčí první městské části Veroniku Blažkovou.

Soudci vyhověli žalobě, kterou podal cyklistický spolek AutoMat spolu s opozičním zastupitelem Petrem Kučerou (zvolený za koalici Zelená pro jedničku) a dalším žalobcem.

"Opatření obecné povahy – stanovení míst úpravy provozu na pozemních komunikacích v Praze 1 a Praze 2, ze dne 11. 4. 2018, se zrušuje dnem vyhlášení tohoto rozsudku," řekla mluvčí pražského městského soudu Markéta Puci pro ČT24.

"Při projednávání návrhu dorazilo 65 připomínek. S plánem Prahy 1 nesouhlasily například magistrát, dopravní podnik, Praha 7 nebo přepravní společnosti, které v centru využívají kurýry na kolech. Úředníci všechny připomínky zamítli a právě kvůli tomu se AutoMat a další žalobci obrátili na soud," píše server České noviny.

Praha 1 zvažuje kasační stížnost

Radnice přijala opatření loni původně jako prostředek v boji proti motorovým koloběžkám, které ohrožovaly bezpečnost chodců. Kola se v tom však "svezla" taky. Od července pak Technická správa komunikací (TSK) umísťovala na pěších zónách v centru Prahy značky přikazující v době od 10 do 17 hodin cyklistům sesednout a tlačit kolo vedle sebe. Jenže zákaz by se stal vymahatelným až ve chvíli, kdy by byly značky hotové.

Hlavně vodorovné dopravní značení vyvolalo bouřlivé reakce. Tlusté bílé čáry na náměstí Republiky se nelíbily primátorce Adrianě Krnáčové (ANO) ani památkářům. Krnáčová dokonce napsala dopis starostovi Oldřichu Lomeckému, aby sjednal nápravu.

K radosti sdružení AutoMat i cyklistů, kteří na září plánovali protesty, teď trochu nečekaně zasáhl soud. Rozsudek je pravomocný, ale lze proti němu podat kasační stížnost, což Praha 1 zvažuje. Podle Blažkové totiž většinou dal soud většinou zapravdu centrální městské části.

Omezení bylo přemrštěné

Soud také podle mluvčí Blažkové uvedl, že k omezení sice je platný důvod, avšak místo zákazu se mělo přistoupit k omezení rychlosti jízdních kol. Jenže strážníci tvrdí, že je těžké měřit rychlost bicyklů. Na sociálních sítích už někteří lidé čtvrteční verdikt kvitují a s lehkou dávkou ironie se ptají: "Jdeme večer odmazat čáry?"

"Centrum Prahy bude pro cyklisty opět průjezdné!" radoval se na facebookovém profilu AutoMat. "Městské části nabízíme pomoc při přípravě kompromisního řešení, k němuž jsme podklady zveřejnili už před rokem," stojí v příspěvku s tím, že podle cyklistické iniciativy soud argumentoval také neproporcionalitou řešení. "Tedy, že bylo přemrštěné," vysvětluje spolek.