Sitta podnik založil a svůj vyhazov označil za mstu lidí spřízněných s Rittigem, papírnu se snaží znovu ovládnout. Na další vývoj ve sporu upozornila přímo Security Paper Mill. Skutečnost, že pražský městský soud ve sporu vydal 28. dubna druhé opatření, v úterý potvrdila mluvčí soudu Markéta Puci.

Bývalý generální ředitel firmy Neograph Vladimír Sitta starší u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Sitta je šéfem přejmenovaného Neographu, rozhodl předběžně soud

Současné vedení s rozhodnutím soudu nesouhlasí 

Soud nejprve jmenoval menšinového akcionáře Sittu na jeho návrh statutárním ředitelem papírny na dobu, dokud justice o jmenování šéfa nerozhodne pravomocně. Současné vedení firmy s tím nesouhlasí, a správní rada proto rozhodla o pozastavení výkonu funkce statutárního ředitele tak, aby Sitta podnik nemohl zastupovat nebo jeho jménem konat.

Soudkyně Lenka Dolejšová následně v novém předběžném opatření vyhověla návrhu firmy a Sittovi zakázala, aby "činil jakákoliv právní jednání za obchodní společnost Security Paper Mill". Zastupováním firmy pověřila Zdeňka Kůstku, který smí činit právní kroky související s provozem závodu firmy ve Štětí.

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.
Dopravní podnik uspěl ve sporu o reklamní plochy

Sitta upozornil na smlouvu mezi Neographem a DPP

Sitta působil ve funkci generálního ředitele Neographu od roku 1997, okamžitou výpověď dostal počátkem roku 2012. Firma uvedla, že zvlášť hrubým způsobem porušil povinnosti, a to svým prohlášením do médií a činností v konkurenční společnosti Nanograph.

Sitta v novinách upozornil na smlouvu mezi Neographem a pražským dopravním podnikem a především na související poradenskou smlouvu Neographu se společností Cokeville Assets, která sídlí na Panenských ostrovech. Přes ní podle policie putovaly provize z výroby jízdenek k Rittigovi. Za důvod svého prohlášení označil to, že si nepřál, aby byla firma Neograph zatahována do něčeho, s čím nesouhlasil. Jízdenky podle něj byly předražené téměř o 50 procent.

Návrh podoby stanice metra trasy D - Depo Písnice.
Praha a dopravní podnik chtějí změnu zákona kvůli metru D