Konečně zase dobré zprávy! Lidé, kteří si hodlají pořídit nový osobní vůz s automatickou převodovkou a nechtějí za něj vydat více než půl milionu korun, mají nyní minimálně stejný výběr jako na podzim loňského roku. U některých typů vozů můžou navíc dokonce i ušetřit.

Vyplývá to z našeho aktuálního průzkumu ceníků automobilek oficiálně působících na českém trhu s novými osobními vozy a při porovnání s cenovou hladinou na počátku října 2023.

Na kompletní přehled vozů s automatickou převodovkou a cenou do půl milionu korun se můžete podívat v našem fotografickém přehledu.

Stejně jako vloni stojí i letos nejlevnější automobil se samočinným převodovým ústrojím 319 980 korun. Jedná se o městský minivůz s logem korejské značky. Jen o deset tisíc korun dražší než tato Kia Picanto je dražší sourozenec ze stejné země, což je vůz Hyundai i10.

Zlevnění Suzuki Across přineslo zajímavý paradox
Únorové slevy aut přinesly i paradox: Model Suzuki je teď levnější než originál

Třetí nejlevnější model s automatem se vyrábí na území České republiky, byť na své karosérii vozí loga japonského gigantu Toyota. Aygo X navíc opět zlevnilo. Tentokrát o šest tisíc korun a na nejlevnější verzi s automatickou převodovkou již stačí pouze částka 334 000 korun.

Oproti tomu nejmenší vyráběné typy Dacií - tedy Sandero a Sandero Stepway si ceny udržely. Stejně jako třeba Suzuki Swift, který bude brzy nahrazen novou generací.

Některé typy skončí, jiné budou modernější

Mezi modely, u nichž se cenovky snižovaly, patří ještě Ford Puma (brzy přijde na trh modernizované provedení), Mazda 2 a Mitsubishi Space Star. Všechny teď stojí o dvacet tisíc korun méně.

Nejvíce vozů s velkým kufrem najdete v s karosérií kombi
Je libo kombi, MPV či SUV? Přehled nejlevnějších aut s velkým kufrem

Ještě více, konkrétně 20 000 korun, se teď dá v porovnání s loňským podzimem, ušetřit při koupi vozů Citroën C3 nebo Opel Corsa. A vůbec největší zlevňování nastalo u vozu Kia Stonic. Tam se z původní cenovky odečetlo dokonce třicet tisíc korun.

Výjimka? Hyundai

Opačným směrem šla vlastně jedna jediná značka. Hyundai zdražil o deset tisíc korun všechna svá malá auta s automatem. S jedinou výjimkou, kterou je výše zmiňovaný minivůz i10. I tak se ale stále dají v jejích autosalonech pořídit do půl milionu korun dokonce dvě verze vozu i30. Ten přitom svojí velikostí náleží již do kategorie automobilů nižší střední třídy. S cenovkami těsně pod hranicí 0,5 milionu korun jsou přitom přibližně stejně drahé jako o třídu niže postavená Škoda Fabia.

České závodnice z Dakar Classic: Přeházely jsme tunu písku, ale do cíle dojely

V přehledu levných vozů bez klasické páky manuálu je převaha typů s asijskými značkami. Evropský původ mají jen městské hatchbacky Peugeot 208, Citroën C3, Opel Corsa, Dacia Sandero, Ford Puma a právě Fabia.

Většina aut má karosérii typu hatchbak, ale najde se i liftback (Hyundai i30) či SUV - Toyota Aygo X, Suzuki Ignis, Kia Stonic, SsangYong Tivoli , Hyundai Bayon a Ford Puma.