Z padesátky testovaných výrobků dostala nakonec desítka hodnocení dobré, jedenadvacet si vysloužilo známku uspokojivé, dvanáct dostatečné a sedm špatné.

Na to, jak vypadalo testování a na snímky v testu nejlepších i nejhorších pneumatik se můžete podívat do naší fotogalerie.

Produkt tradiční české značky Barum s obchodním označením Bravuris 5 HM obdržel druhou nejvyšší možnou známku, když celkově skončil na 24. místě, pneumatika Tomket Sport pak skončila 37. 

"Barumka" byla lepší při hodnocení jízdy na suchu (známka 3,1 versus 3,3) a ještě výrazněji odskočila plášti Tomket při testech na mokru, Tam produkt z Otrokovic dostal 3,2 a konkurent 3,8. Navíc by měl plášť Barum Bravuris na autě vydržet v provozuschopném stavu déle, o čemž svědčí známky za opotřebení 2,9 a 3,3.

Ve prospěch Tomketu pak hovoří vlastně jen o něco nižší cena v tuzemských internetových obchodech. Jeden kus se dá pořídit již cca za 1200 Kč, pneu Barum je o několik desítek až stovek korun dražší.

V jiné cenové kategorii (obvykle kolem tří tisíc korun za kus) jsou pak ty nejlepší pneumatiky z testu. Poměrně nepřekvapivě zvítězily produkty prémiových značek. První místo s výslednou známkou 2,0 (Barumka dostala 3,1 a Tomket 3,8) obsadily pláště Goodyear EfficeintGrip Performance 2 a Continental Premium Contact 6. Ovšem mezi sebou se liší velmi výrazně. Zatímco Continental má absolutně nejbezpečnější jízdní vlastnosti (výsledná známka 1,8, když byl skvělý jak při jízdě na suchu, tak zejména na mokru), Goodyear zaujal velmi nízkým otěrem a hlavně dlouhou životností. Tyto ekologické aspekty na celkové známce dané pneumatiky podílely vahou 30 procent.

Rozdíl v brzdé dráze i desítky metrů

Zde se ale ukazuje, jak velmi ošidné je soustředění konstruktérů na pouze jednu hodnocenou oblast. Typickým příkladem je pneumatika Michelin ePrimacy (neplést s produktem Michelin Primaxy 4+, který celkově skončil na velmi pěkné třetí pozici). Pokud ji nasadíte na vůz, tak byste s ní měli být schopni absolvovat 71 500 kilometrů. Oproti tomu plášť Zeetex ZT 1000 vydrží jen 23 100 kilometrů. Přesto v celkovém výsledku nebyly tyto pneumatiky daleko od sebe. To proto, že Michelin byl dost špatný v jízdě na mokru.

Rozhodně doporučit pak Adac nemůže pláště Double Coin DC 99 a Premiorri Solazo. Oba mají známku 5,5 a oba zcela propadly na mokré vozovce. Premiori Solazo se pak dělil o poslední příčku také v hodnocení jízdy na suchu.

To, jaký je praktický dopad těchto známek vysvětluje ADAC v tiskové zprávě: "Zatímco Continental Premium Contact 6, což je nejbezpečnější pneumatika v testu na mokrém asfaltu, se z rychlosti 80 kilometrů v hodině na mokré dráze zastaví během 34 metrů, pneumatika asijské značky DoubleCoin potřebuje za stejných podmínek brzdnou dráhu 59 metrů. Jedná se o rozdíl 25 metrů, což může třeba i několika lidem v okamžiku změnit život. Protože tam, kde vozidlo s pneumatikami Continental již stojí, jedete s DoubleCoin stále rychlostí přes 50 km/h!"

Nyní ještě uvádíme další produkty, které v testu také dostaly hodnocení Dobré. Jedná se tedy o pláště, které skončily od čtvrtého do desátého místa. Jsou jimi: Bridgestone Turanza T 005, Nokian WetProof, Falken ZIEX ZE 310 EcoRun, Continental UltraContact, Kumho Ecsta HS52, Hankook Ventus Prima 4 R 135 a Nexen N Fera Primus.

V pásmu solidního nadprůměru (výsledná známka do 2,6) jsou pak ještě třeba Kleber Dynaxer HP4, Fulda EcoControl HP2 či Toyo Proxes Comfort.

Podrobné tabulky jsou na webu ADAC.