Modrý klíč se do soutěže přihlásil s projektem Radost a práce. Od zákazníků získal nejvíc žetonů a tedy i výhru třicet tisíc korun.

„Tu jsme využili na vybavení keramické dílny. Pořídili jsme nové formy, díky kterým vypadají výrobky od našich klientů profesionálně. Zároveň jsme najali zkušeného keramika, který může klientům předávat své zkušenosti. Díky práci v podobných specializovaných dílnách mají i lidé s mentálním postižením pocit, že mohou být užiteční, že zvládnou pracovat. Z toho mají velkou radost,“ uvedl zástupce ředitelky organizace Modrý klíč Radovan Netušil.

„Lidé se také díky projektu dozvěděli, že vůbec existujeme a co děláme. Každá propagace je pro nás důležitá,“ dodal Netušil. Od začátku října čekají na zákazníky v obchodech Tesco příběhy nových organizací. „Do konce měsíce mohou opět rozhodnout, jaký projekt chtějí podpořit. Jednotlivé projekty organizací pokrývají celou řadu témat od vzdělávání, péče o nemocné děti i dospělé, po nezaměstnanost a volnočasové aktivity,“ uvedl mluvčí společnosti Tesco Václav Koukolíček.

Za každý nákup zákazníci obdrží hlasovací žetony, které mohou následně vhodit do hlasovacích tubusů ve své prodejně. Vítězná organizace získá třicet tisíc korun. Nadační fond Tesco na podporu projektů v České republice daruje celkem 2,7 milionu korun. Jedná se již o třetí ročník projektu.