Gabriela Peacock v Show Jana Krause:

| Video: Youtube

Správný jídelníček zajistí dlouhověkost

Gabriela Peacock, rozená Báňová, vystudovala výživu na Westminsterské univerzitě v Londýně, neustále se vzdělává a o své rady se kromě klientů dělí i se širokou veřejností. Píše totiž knihy. Před dvěma lety jí v Anglii a následně u nás vyšel bestseller Úžasnější za 2 týdny. Loni před Vánoci pokřtila svou další publikaci Mladší za 2 týdny: Jak žít déle a cítit se skvěle.

Věnuje se v ní kromě jiného i stravování pro dlouhověkost. „Všichni víme, jak jak důležité je mít zdravou hmotnost - ale obzvlášť zajímavé je podívat se na to v kontextu toho, jak naše tělo stárne. Je dokázáno, že příliš mnoho tuku podporuje rozvoj zánětů, a ty zase zintenzivňují proces stárnutí těla,“ říká Gabriela Peacock.


Nahrává se anketa ...

A dodává, že se zdravou hmotností je samozřejmě spojeno dobré trávení. Musí totiž být takové, aby nezatěžovalo, ale naopak podporovalo a uzdravovalo náš trávicí systém. Přinášíme vám její rady.

Metoda čtyř kroků pro lepší trávení

1. Odstranit

Zjistěte spouštěče trávicího problému, například nějakou potravinu, na niž jste citliví. Zredukujte škodlivé mikroby ve stravě.

Obvyklí podezřelí: vejce, lepek, mléčné výrobky a obiloviny. Problém bývá i se zánětlivými potravinami, což jsou zpracované maso, rafinované cukry, sladké potraviny a nápoje, alkohol, trans tuky.
Vyžeňte neužitečné mikroby kořením a bylinkami: využijte česnek, koriandr, petržel, citronovou trávu, rozmarýn, skořici, hřebíček, šalvěj a oregano.

Nutriční terapeutka Gabriela Peacock:

Extra tip: „Pokud podezříváte nějakou potravinu z toho, že je spouštěčem problému, vyřaďte ji a zjistěte, zda se trávení zlepší. Pokud ne, pokračujte, dokud nenajdete viníka,“ radí Gabriela Peacock.

2. Nahradit

Podpořte trávení dorovnáním deficitů, od nedostatku trávicích enzymů, až po nízkou hladinu žaludeční kyseliny.

Zařaďte do svého jídelníčku hořké potraviny: rukola, čekankový kořen, salátová čekanka, artyčoky, listy pampelišky, jablečný ocet.
Experimentujte s hořkými toniky: berberin, fenyklová semínka, zázvor, hořec, pampeliška.

Extra tip: „Napomozte rozkladu potravy tím, že před jídlem bohatým na bílkoviny vypijete dvě lžíce jablečného octa smíchaného s trochou vody,“ doporučuje nutriční terapeutka Gabriela Peacock.

close Gabriela zná cestu, jak žít déle a cítit se skvěle. info Zdroj: se svolením Kate Martin zoom_in Gabriela zná cestu, jak žít déle a cítit se skvěle

3. Znovu naočkovat

Zlepšete rovnováhu prospěšných bakterií a obnovte zdravou mikrobiotu ve střevě.

Zvyšte příjem prebiotik, která jsou potravou pro dobré bakterie: pórek, cibule, chřest, banány, česnek, artyčoky, pampeliška, agáve, pšeničné otruby, jablka, jahody, ořechy, semínka, jitrocel indický neboli psyllium, oves, celer, fazole, čočka, hrách
A vyzkoušejte probiotika: živý přírodní jogurt, kefír, tofu, kimči, tempeh, kombucha, kysané zelí.

Extra tip: „Kombucha, která si během posledních let získala značnou oblibu, je skutečně zdravou alternativou nealkoholických nápojů. V obrovské škále příchutí si určitě najdete tu svou,“ je přesvědčena nutriční terapeutka Gabriela Peacock.

4. Uvést do pořádku

Podpořte hojení trávicího traktu, aby se vytvořilo zdravé prostředí.

Dejte si potraviny s obsahem L-glutaminu: jde o aminokyselinu, která podporuje imunitní systém a vyskytuje se v potravinách, jako jsou kuřecí maso, ryby, špenát, zelí, fazole, tofu, čočka, mléčné výrobky.
Pomohou omega 3 masné kyseliny: nacházejí se v tučných rybách, jako jsou losos, makrela, sardinky, dále v semenech a oříškách, hlavně ve vlašských a lískových, a také v mandlích.
Přidejte fytonutrienty: borůvky, ostružiny, brokolici, červenou papriku, máslovou dýni, červenou řepu.

Extra tip: „Fazole, bohaté na vlákninu a bílkoviny, vás nasytí a uspokojí. Smíchejte je s těstovinami pro vyrovnání hladiny cukru v krvi, nebo si dejte fazolové těstoviny,“ radí Gabriela Peacock.