Správa železnic výrazně omezila provoz na trati mezi Prahou a Berounem. Zhruba pět až šest týdnů nepojdou vlaky po druhé traťové koleji mezi Radotínem a Dobřichovicemi.

Důvodem je poškození kotevního stožáru trakčního vedení následkem silniční nehody, k níž došlo ve čtvrtek 28. ledna v Černošicích. „Při ní skončilo na trati silniční vozidlo a poškodilo stožár včetně betonového základu. Správa železnic přistoupila v místě nehody ke snížení rychlosti na 50 km/h,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Řidička v osobním voze vyjela v Černošicích ze silnice a narazila do sloupu trakčního vedení.
Auto v kolejišti zastavilo provoz na trati z Prahy do Berouna

Současné mrazy neumožňují betonování.

Vlaky dosud místem jezdily po obou kolejích. „Při dnešní kontrole se zjistilo, že působením současných klimatických podmínek je stožár ve stavu, kdy nelze provozovat dopravu po 2. traťové koleji. Vzhledem k současnému mrazivému počasí ale není možné provádět betonáž,“ dodala Friebová.

Podle Správy železnic začne betonáž a výměna stožáru podle klimatických podmínek. „První traťová kolej bude v provozu bez omezení. O vzniklé situaci jsme informovali objednatele a organizátory dopravy,“ dodala Friebová.

Vlaková jednotka CityElefant.
O víkendu opět začnou platit vlakové jízdní řády. Hodně elefantů ale stále stojí

Zpoždění tak nabere například rychlík R762 Berounka, který pravidelně odjíždí z pražského Hlavního nádraží v 15:30 hodin. Podobné zpoždění čeká i rychlík R 771 Berounka v 15:30, který jede v opačném směru.

Zpoždění se týká i řady osobních vlaků hlavně mezi Berounem, Českým Brodem a Prahou, například linky 8851, která vyjíždí v 15:19 z Berouna do Českého Brodu či osobního vlaku 8842, jež míří z pražského Hlavního nádraží do Berouna s pravidelným odjezdem v 13:51 hodin.

Reakci Českých drah a Ropidu zjišťujeme.