Byť se chce nováček na českém trhu stát prvním outletem se skutečně luxusním zbožím, začínat bude na podobném sortimentu jako Fashion Arena. „V první fázi bude otevřeno až 118 obchodních jednotek na ploše téměř 20 tisíc čtverečních metrů,“ uvedla Lenka Kholová, manažerka Prague The Style Outlets. Návštěvníci budou vybírat z mixu dostupných a středně drahých řetězců s módou a lifestylovým zbožím. Mezi nimi by se mělo objevit i několik značek, označovaných jako dostupný luxus.

Outlety v Evropě

Konkrétní jména nájemců však majitelé centra, firma The Prague Outlet a španělský developer Neiver, zatím tají. Potvrdili, že 75 až 80 procent bude tvořit móda a pět až deset procent plochy obsadí gastronomie.

Dior či Armani? Zákazníci musí počkat

„Míříme zhruba ke skladbě 80 procent mezinárodních značek a 20 procent lokálních,“ dodala Kholová. Šaty ze starší kolekce Armaniho či lodičky od Diora zatím návštěvníci v outletu nenajdou. Strategií Neiveru je přibírat luxusní značky postupně za provozu. „V osmém roce by zde mohlo být deset, možná 15 procent velmi luxusních značek, které se nikdy nepodaří přilákat už při otevření,“ popsal Sebastian Sommer, evropský ředitel rozvoje Neiveru v časopise Building World.

Prostor pro další outlet v Česku je. „Co se týče počtu center na obyvatele, nejsme na tom nijak výjimečně ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi. Oproti západním sousedům ale v českých outletových centrech nejsou zastoupeny nejluxusnější značky,“ míní Jan Kotrbáček z poradenské firmy Cushman & Wakefield. Kromě Fashion Areny už funguje Freeport Fashion Outlet Hatě u Znojma. Příchodu nového hráče se obává Fashion Arena, a proto se snažila smluvně zavázat své prodejce, že si zároveň nepronajmou obchod v ruzyňském outletu. Ten se však proti takovému postupu ohradil a předal případ právníkům.