Zatímco loni se podle učitelky Táni Lukešové děti seznámily především s funkcí lidských orgánů, letošní den byl orientován spíš na patologii.

„Loni si žáci například poslechli srdeční ozvy nebo si vyklepávali kladívkem reflexy. Tentokrát na modelech například zjistili, jak vypadají ledvinové kameny, co je to infarkt myokardu, zápal slepého střeva, mozková mrtvice nebo zrakové vady," vysvětlila učitelka.

Vánoční ozdoby? Miniatury lidských orgánů

Ta se studenty vyráběla i miniatury lidských orgánů ze speciální hmoty. „Jde o vánoční ozdoby, které jsme některým dětem rozdávali," přiblížila netradiční dekoraci na vánoční stromeček.

Žáci základních škol si vedle teoretických znalostí, které se dozvěděli po příchodu do zdravotnické školy, mohli některé věci sami vyzkoušet.

Měřili si navzájem krevní tlak, aplikovali inzulín figuríně, učili se ošetřovat různá zranění nebo si ověřili, jak by zvládli srdeční masáž a umělé dýchání. A dokonce si mohli od budoucích zdravotnic nechat namaskovat různá zranění.

Čtěte také: Ideální laický záchranář? Musí umět mluvit s operátorem