Projekční firmy se mohou hlásit do 4. ledna, zadavatelé při hodnocení zakázky budou dávat ceně váhu 60 procent, dalších 40 procent bude záviset na zkušenosti a kvalifikaci lidí, kteří se na zakázce budou podílet. Prodloužení tramvajové tratě z Kobylis za hranice Prahy schválili už v létě pražští radní. Na konečné má vyrůst i velký parkovací dům, který má pomoci snížit počet lidí jezdících autem do Prahy.

Do Kobylis má tramvaj zvládnout jízdu za 8 minut. Celková délka trasy je 5,6 kilometru. Trať má vést v ose ulice Ústecká, která přechází v silnici II/608. Dálnici D8 má překonat mostní estakádou, kde bude konečná s pracovním názvem Sedlec a parkovacím domem pro tisíc aut. Další záchytná parkoviště mají vzniknout ještě po trase. Podle prvních odhadů má trať vyjít na zhruba dvě miliardy korun.

Šest nových zastávek

Plán počítá s vybudováním šesti zastávek s pracovními názvy Kobyliská, Prunéřovská, V Rybníčkách, U Celnice a U Kostela. Konečná bude Sedlec. „Dlouhodobým zájmem Prahy je dostat co nejvíce dojíždějících do městské hromadné dopravy na hranici města. Tady půjde o komfortní propojení bezpečného parkovacího domu s ekologickou a rychlou dopravou buď na metro, nebo až do centra. Navíc se zklidní hlavní komunikace v Dolních Chabrech a uděláme z ní typický městský bulvár,“ řekl letos v létě již bývalý radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Nové vedení Prahy prodlužování tramvajových tratí za Prahu a budování P+R parkovišť podporuje. Středočeský kraj už dříve uvedl, že by rád protáhl tramvaj až do samotné obce Sedlec, nejen na její okraj.