Díky rozhodnutí středočeských radních tak může Krajská správa a údržba silnic začít, v případě trati do Zdib, proces hodnocení vlivu na životní prostředí EIA. Bude také jednat s pražským dopravním podnikem a magistrátem o koordinaci prací. Část stavby je totiž na území Prahy. Středočeský kraj se pro tuto stavbu bude snažit získat dotaci ze SFDI, případně jiného dotačního zdroje.  

Usnadnění cestování 

Start investorské přípravy je vodítkem pro územní plány obcí.  Rozhodnutí radních zároveň přiblížilo výstavbě tratí do Čestlic a Jesenice. V tomto případě se chystá už třetí či čtvrtá aktualizace zásad územního rozvoje. První trať by měla vést z Opatova do Čestlic (příp. z Hájů), do Jesenice by se zase mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice.

„Chceme usnadnit cestování lidem, kteří těmito směry denně jezdí. Pevně věřím, že se podaří tyto akce ve střednědobém horizontu úspěšně realizovat. Jde o ekologické a kapacitní řešení,“ řekl radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).