„Přes Jenichov a Vrutici nejezdím od té doby, co jsem si tam na přejezdu utrhl výfuk. Takhle špatně opravené přejezdy jsem opravdu ještě nikde neviděl. Hodně lidí už mi říkalo, že tam škrtli spodkem auta," prohlásil řidič Miloš Homolka.

Na začátku letošního roku na jenichovském přejezdu dokonce uvízl autobus plný lidí. Stačilo přitom málo a mohl do něj narazit vlak, který zastavil jen pár metrů před autobusem. Poškozený autobus museli z přejezdu vyprostit až mělničtí hasiči.

Mšenskou dráhu, na níž byl na podzim roku 2014 kvůli špatnému stavu zastaven provoz, nechala loni za zhruba 340 milionů korun opravit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Podle jejího mluvčího Jakuba Ptačinského jsou sklony přejezdů v souladu s technickou normou.

Jednání se Středočeským krajem

„Jejich přejíždění nicméně může být při vyšší rychlosti, než je povolených třicet kilometrů v hodině, problematické," uvedl mluvčí a dodal, že SŽDC jedná se Středočeským krajem, kterému patří silnice druhé třídy křížící se s železniční tratí. Řešením problému by prý bylo přizpůsobení přechodu povrchu silnice na hranici 
s přejezdovým roštem.

O problému s výškou přejezdu u Jenichova krátce po otevření opravené tratě slyšela i Veronika Drahovzalová ze Střem, sama si tam ale auto neodřela. „Jezdím tam celkem často, ale ještě se mi nestalo, že bych o přejezd zavadila spodkem auta," připomněla řidička z nedaleké obce.

Pokud si někteří motoristé při přejíždění kolejí způsobili na svých vozech škodu, zřejmě ji správci trati nehlásili.  „V současné době evidujeme jedinou písemnou stížnost na poškození vozidla, kterou šetříme," uvedl Jakub Ptačinský.

Čtěte také: Změna k horšímu: po opravě připomíná přejezd spíš tankodrom