Dirigující dispečer tratě Olbramovice - Sedlčany se zjednodušenými dopravními poměry bude z Olbramovic přemístěný do Benešova. Pro odjezd motorového vlaku na uvedenou trať bude z důvodu neexistence traťového zabezpečovacího zařízení vybudovaný speciální souhlas dirigujícího dispečera s vazbou na postavení odjezdového návěstidla do polohy dovolující jízdu.

Lidé čekající v Olbramovicích na spoj nebo cestující v motoráku se o aktuální situaci dozví z rozhlasového a informačního zařízení napojeného na GPS.

Změny budou i v Čerčanech

Změny s řízením železniční tratě z Uhříněvsi až do Votic centrálním dispečerským pracovištěm nastanou také v Čerčanech, kde zůstane místo dvou pouze jeden výpravčí pro řízení sledu vlaků směrem na Týnec nad Sázavou a do Hvězdonic i jako záloha pro mimořádné situace pro nouzové ovládání traťového úseku Čerčany - Říčany.

Jeden výpravčí místo dvou současných zůstane také v Uhříněvsi. Nyní je jeden pro stanici a traťový úsek do Hostivaře, druhý dálkově ovládá stanice Strančice a Říčany, včetně přilehlých traťových úseků, informační a kamerový systém všech stanic a zastávek Strančice, Světice, Říčany, Kolovraty, Uhříněves a Horní Měcholupy.

Centrální dispečerské pracoviště

Pětipodlažní budovu centrálního dispečerského pracoviště Praha staví na Balabence. Tři patra obsadí řídící sály. Na začátku pro zmodernizované tratě Česká Třebová - Kolín - Praha - Kralupy nad Vltavou, Beroun - Rokycany a po dokončení 4. železničního koridoru i z Uhříněvsi na hranici s Rakouskem v Horním Dvořišti.

Řízení sledu vlaků kolem Benešova se dočasně ujmou dispečeři v malém provizorním řídícím sále. Graficko-technologická nadstavba zabezpečovacího zařízení zajistí automatické stavění vlakových cest a vkládání čísel vlaků.

(s využitím info www.koridory.cz a společnosti AŽD Praha)