Vláček Cyklohráček má pravidelnou trasu z Prahy kolem Okoře a dál do Slaného. Jenže na železnici pracují dělníci, a tak tento i příští červencový víkend musí speciální vlaková souprava změnit jízdní řád. Cyklohráček se vypraví z hlavního města do železničního muzea v Lužné u Rakovníka a do Hornického skanzenu Mayrau u Kladna.

„Do železničního muzea v Lužné u Rakovníka pojede ranní Cyklohráček, který vyráží z pražského hlavního nádraží v 9:03. Z Hostivice nepojede tradičně do Slaného, ale do Kladna a dále směrem na Stochov, Nové Strašecí, Řevničov a Lužnou. Z Jenče vyrazí od Cyklohráčku náhradní autobusy směrem do Slaného, které pojedou místo vlaku po jeho pravidelné trase kolem hradu Okoře,“ vysvětlil v tiskové zprávě Jakub Goliáš, ředitel regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj.

Ve 12:58 ze stanice Praha-Hlavní nádraží jede Cyklohráček mimořádně do hornického skanzenu. „Bohužel není v provozu vlečka, po které může jet vlak až do skanzenu, proto cestující dovezeme Cyklohráčkem na zastávku Kladno-Švermov a tady na ně počkají autobusy, které je přepraví do skanzenu,“ řekl Goliáš s tím, že odpolední spoj vyráží v 17:33.

České dráhy a firma Ropid, která organizuje pražskou příměstskou dopravu, lákají návštěvníky do Lužné u Rakovníka například na výstavu parních a dieselových lokomotiv či vyhlídkové jízdy úzkorozchodnou železnicí.

Důl Mayrau ve Vinařicích u Kladna začal s těžbou černého uhlí už v roce 1874, v roce 1997 se těžit přestalo a hornický skanzen zde funguje 24 let „Pro rodiny s dětmi, které přijedou do hornického skanzenu Cyklohráčkem, jsme připravili odpolední program. Návštěvníci si projdou prohlídkovou trasu vedoucí po trase havíře před jeho cestou do podzemí. Projdou přes cechovnu a řetízkovou šatnu do jámových budov dolu,“ zve šéf Hornického skanzenu Mayrau Tomáš Voldráb cestující. „Zájemci zhlédnou ukázku provozu parního těžního stroje Ringhoffer Smíchov a společně zamíříme do štoly pod kopcem Homole. Pro děti je u nás připraveno i dětské bludiště.“