„Situace během srpna jednoznačně přesáhla meze únosnosti a je do dalšího období neudržitelná,“ napsal Kořínek v reakci na vývoj v posledních dnech. Podle něj chápe situaci, že již dochází k opravě prvního úseku mezi Smíchovem a Radotínem, Správa železnic ale nenaplnila příslib, jak bude provoz organizován během celé rekonstrukce. „Z pohledu cestujícího nejel téměř žádný vlak podle jízdního řádu,“ dodal.
V dopise proto žádá, aby Správa železnic změnila organizaci a harmonogram prací a řízení provozu, aby od 1. září odpovídal provoz požadované kvalitě. Pro obyvatele obcí podél Berounky je vlak často klíčovým dopravním prostředkem pro cesty do Prahy. Kořínek v dopise upozornil, že problémy se dotýkají desítek tisíc lidí.
Správa železnic za řadu situací za poslední měsíc nemohla, někdy došlo k poškození tratě kvůli chybě strojvedoucích. Provoz na trati podél Berounky je ale dlouhodobě kritický.
Situaci na trati komplikuje od jara modernizace úseku Smíchov – Radotín. Loni si na časté výpadky vlaků stěžoval také Ropid. V budoucnu by měl dopravě ulehčit tunel z Prahy do Berouna.