Dopravní podnik už vypsal soutěž na firmu, která koleje a celou trať opraví. Zakázka má hodnotu 273 milionů korun bez daně. Vítězná firma má opravit úsek od stanice metra Želivského až po Škrétovu ulici v blízkosti magistrály.

Jak se bude řešit náhradní doprava? 

Podle mluvčí Anety Řehkové chystají rekonstrukci na druhé a třetí čtvrtletí příštího roku, částečně by tedy měla probíhat o prázdninách. „Důvodem je špatný stav současné tratě v panelech,“ řekla Řehková. Poslední rekonstrukce se prováděla na této trati v letech 1979 a 1980.

Dopravní podnik zatím neuvedl, jakým způsobem bude řešit náhradní dopravu po dobu výluky. Zejména mezi stanicemi Želivského a Flora jde ale o velmi vytížený úsek, kde se sbíhá několik linek.

Po rekonstrukci budou zastávky bezbariérové

Velká rekonstrukce je na seznamu strategických staveb pražského dopravního podniku. Součástí akce je i zajištění bezbariérového přístupu na tramvajové zastávky.

„Technický stav trati vede ke zvýšené hlučnosti, k nutnosti snižování rychlosti spojů a k riziku vzniku častějších havarijních situací,“ uvedl dopravce na svém webu.

Akce se nebude týkat křižovatky Flora

Oprava se nedotkne již zrekonstruované zastávky a křižovatky Flora, kde měl projektovou dokumentaci na starosti Metroprojekt.

Příští rok nemá jít o jedinou velkou rekonstrukci tramvajové tratě. Na řadu by měla přijít také rekonstrukce tratí v ulicích Zenklova a Kolbenova. Soutěžit je ještě dopravní podnik nezačal.