Dopravní podnik už vypsal soutěž na firmu, která koleje a celou trať opraví. Zakázka má hodnotu 273 milionů korun bez daně. Vítězná firma má opravit úsek od stanice metra Želivského až po Škrétovu ulici v blízkosti magistrály.
Jak se bude řešit náhradní doprava?
Podle mluvčí Anety Řehkové chystají rekonstrukci na druhé a třetí čtvrtletí příštího roku, částečně by tedy měla probíhat o prázdninách. „Důvodem je špatný stav současné tratě v panelech,“ řekla Řehková. Poslední rekonstrukce se prováděla na této trati v letech 1979 a 1980.
Dopravní podnik zatím neuvedl, jakým způsobem bude řešit náhradní dopravu po dobu výluky. Zejména mezi stanicemi Želivského a Flora jde ale o velmi vytížený úsek, kde se sbíhá několik linek.
Po rekonstrukci budou zastávky bezbariérové
Velká rekonstrukce je na seznamu strategických staveb pražského dopravního podniku. Součástí akce je i zajištění bezbariérového přístupu na tramvajové zastávky.
„Technický stav trati vede ke zvýšené hlučnosti, k nutnosti snižování rychlosti spojů a k riziku vzniku častějších havarijních situací,“ uvedl dopravce na svém webu.
Akce se nebude týkat křižovatky Flora
Oprava se nedotkne již zrekonstruované zastávky a křižovatky Flora, kde měl projektovou dokumentaci na starosti Metroprojekt.
Příští rok nemá jít o jedinou velkou rekonstrukci tramvajové tratě. Na řadu by měla přijít také rekonstrukce tratí v ulicích Zenklova a Kolbenova. Soutěžit je ještě dopravní podnik nezačal.