Vedle legendárních kabrioletů značek Porsche, Jaguar či Ford, z nichž jsou s odstupem času ikony světového designu, pořadatelé ukazují mezi vozy bez střechy či s otevírací střechou také kuriozity. Je mezi nimi třeba velorex bez střešního potahu nebo vojenský automobil Trabant 601 Kübel s otevřenou čtyřmístnou karoserií, který se vyráběl od roku 1966. Mezi 25 modely bez střechy je i první SUV kabrio Range Rover Evoque; má sice stahovací střechu, ale do elegance většiny vystavených dvoumístných kabrioletů mu mnoho chybí.

Jako ze science-fiction vypadá autokrosový automobil Metalex – vyráběl ho stejnojmenný podnik v Československu, jezdil a vyhrával v něm zakladatel podniku Karel Jílek a navrhl ho slavný český průmyslový designér, výtvarník, konstruktér a také automobilový závodník Václav Král.

Podnik se zabýval metalizací a vydělané peníze investoval do vývoje a výroby závodních speciálů. V Metalexu vznikl tým konstruktérů, mechaniků a jezdců a podnik fungoval navzdory tehdejším podmínkám. Automobil s označením MTX byl velkým krokem české konstrukční školy speciálních automobilů, protože se nejednalo o přestavbu sériového vozu, ale o speciál, konstruovaný pro terénní závody.

Více vozů sériové výroby

Letošní legendy mají podle pořadatelů méně závodních aut, ale o to více vozů sériové výroby, které si mohou lidé prohlížet. Vedle rarit a veteránů se na přehlídce prezentuje 20 z celkem 32 automobilových značek zastoupených na českém trhu. Tahákem ale je přehlídka britských vozů, včetně značek Lotus, Bentley, Jaguar, Rolls Royce či Aston Martin. Unikátní je také expozice zhruba 15 exemplářů legendární závodní Škody 130 RS a dalších závodních vozů mladoboleslavské značky. Návštěvníci mohou obdivovat zblízka i vozy Formule 1.

Expozice motocyklů čítá kolem 350 strojů a tematicky je zaměřená na japonské youngtimery. Zvláštní místo mají na přehlídce také off-roady, ve kterých se zájemci mohou i svézt. Profesionální řidiči je provezou v parku mezi stromy a ve svahu.