Zákaz vyznačují dopravní značky (B22a) osazené zaměstnanci Ředitelství silnic a dálnic. Neplatí však nepřetržitě.

Vyznačené hodiny platnosti mají od šesté ranní do desáté večerní. V noci tak i tiráci nadále mohou předjíždět podle libosti. Nové opatření v úsecích, kde dopravní průzkumy ukázaly na největší problémy v souvislosti s hustotou provozu a nehodovostí, tak ještě nemusí mít trvalou platnost.

Jde o provoz v rámci pilotního projektu trvajícího do 30. dubna přičemž na jaře se ministerstvo dopravy chystá vyhodnotit efekt a rozhodnout o dalším postupu.

Celkově platí omezení na 145 kilometrech

Opatření se testuje i na dalších místech v rámci republiky; celkově se jedná o 145 kilometrů českých dálnic s omezením předjíždění pro kamiony - z toho je 116 kilometrů s pevným značením a dále 29 kilometrů na dálnici D1 s proměnnými značkami umožňujícími reagovat třeba na hustotu provozu nebo na počasí.

Ministerstvo přitom připomíná, že se sluší přičíst ještě 29 kilometrů dálnic s již fungujícím omezením jízdy nákladních vozidel o hmotnosti nad 12 tun. V okolí Prahy jde o zákaz vjezdu do prostředního pruhu dálnice D1 v úseku od Průhonic do Prahy mezi šestým a nultým kilometrem.

Kde nesmějí na dálnicích v Praze a jejím okolí předjíždět kamiony dálnice D5, D8 a D11

  • „Plzeňská“ dálnice D5: mezi dálničními kilometry 0 a 11,5 ve směru od Prahy (11,5 kilometru) mezi dálničními kilometry 14,8 a 22,5 ve směru od Prahy (7,7 kilometru) mezi dálničními kilometry 14,8 a 9 ve směru na Prahu (5,8 kilometru) mezi dálničními kilometry 6 a 0 ve směru na Prahu (6 kilometrů).
  • „Ústecká“ dálnice D8: mezi dálničními kilometry 0 a 9 ve směru od Prahy (9 kilometrů), mezi dálničními kilometry 6 a 0 ve směru na Prahu (6 kilometrů).
  • „Hradecká“ dálnice D11: mezi dálničními kilometry 0 a 8 ve směru od Prahy (8 kilometrů), mezi dálničními kilometry 8 a 0 ve směru na Prahu (8 kilometrů).

Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR