Vedle Jesenice ovšem odborníci uvažují o lepším napojení na Prahu i u dalších lokalit v okolí metropole. Tramvajového spojení s Vozovnou Kobylisy by se mohly dočkat Zdiby – dokonce se zdá, že právě tahle vcelku krátká trať, pro niž by se i v terénu dobře hledalo místo, se zřejmě stane prvním z budovaných příměstských projektů. Také třeba pro Čestlice se nabízí možnost budoucího tramvajového napojení na Opatov a Chodov v Praze. O případných termínech však ve všech případech zatím nelze ani spekulovat.

Čtěte také: Prodloužení metra až do Jesenice? Možná by tam mohla vést i lanovka

Půjde o měsíce 

Ani bližší vyjádření ke zvažovaným variantám různých řešení nelze očekávat v řádu týdnů, ale půjde nejméně o měsíce. Jednání by však nemělo dopadnout podle modelu „účastníci se sešli – a zase rozešli". Z první schůzky odcházela desítka účastníků s úkolem připravit svá stanoviska ke zvažovaným variantám propojení hlavního města s nejbližším okolím.

Na debatách se podle informací Deníku podílejí mimo jiné zástupci odboru dopravy krajského úřadu, středočeské správy silnic na prvním setkání byl přítomen i krajský radní Věslav Michalik (STAN); Prahu reprezentovali zástupci dopravního podniku, Ropidu jakožto organizátora veřejné dopravy, Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy – a nechyběli ani projektanti.